Eldar du med ved idag? Solfångare är perfekt om man vill minska på arbetet med veden genom att förkorta eldningssäsongen.
Solfångare får i vårt land ses som ett komplement till den huvudsakliga uppvärmingen.
Vad har du för förutsättningar? har du ackumulatortank? (med eller utan solslinga) Taklutning? mot södertak?
Mitt råd är att du läser vad som har skrivits tidigare här i forumet. Jag kan också rekommendera
http://www.pellets.info där finns inte bara pelletsforum utan även ett sol och ett ved forum. Läs och återkom med dina funderingar.