Hej! Hur tar jag reda på vad som åsyftas med system 1 resp 2 i temp och värmekurva? 2 plans radhus, nedre plan golvvärme, övre plan radiatorer.
Jag försöker ställa in lite högre värme på nedre plan men det enda jag lyckas med är att göra det varmare på övre plan, dvs radiatorerna. Bor i klagshamn utanför Malmö. Just nu är inställningen:
System 1, kurva 9, temp -2 (temp 19-20 grader)
System 2, kurva 8, temp +2 (temp 22 grader)

När vi flyttade in i maj var inställningen följande (och det var riktigt kallt inne när ute temp närmade sig 10 grader ute):
System 1, kurva 9, temp -7
System 2, kurva 6, temp - 3

Jag har provat återställa till ovan inställningar för att jag kanske gjort nåt fel, men det blir då bara jäkligt kallt, 18-19 grader, i hela huset..

Har rengjort filtret flera gånger. Har inte luftat systemet.

Alla tips tas tacksamt emot! 😊

K Knape skrev:
Hej! Hur tar jag reda på vad som åsyftas med system 1 resp 2 i temp och värmekurva? 2 plans radhus, nedre plan golvvärme, övre plan radiatorer.
Jag försöker ställa in lite högre värme på nedre plan men det enda jag lyckas med är att göra det varmare på övre plan, dvs radiatorerna. Bor i klagshamn utanför Malmö. Just nu är inställningen:
System 1, kurva 9, temp -2 (temp 19-20 grader)
System 2, kurva 8, temp +2 (temp 22 grader)

När vi flyttade in i maj var inställningen följande (och det var riktigt kallt inne när ute temp närmade sig 10 grader ute):
System 1, kurva 9, temp -7
System 2, kurva 6, temp - 3

Jag har provat återställa till ovan inställningar för att jag kanske gjort nåt fel, men det blir då bara jäkligt kallt, 18-19 grader, i hela huset..

Har rengjort filtret flera gånger. Har inte luftat systemet.

Alla tips tas tacksamt emot! 😊
Skrev hastigt fel, temperatur angiven inom parantes avser nedre plan resp övre plan, är ju som sagt inte säker på vilket system det tillhör...

lufta alla tre luftarna nere till höger, och luftaren högst upp till vänster ovanpå pump, se till att ha ca 1 bar tryck i systemet vid luftningen. Helst avslagen pump 10 min innan luftning.

• Gilla
Knape
  • Laddar…
DonPablo DonPablo skrev:
lufta alla tre luftarna nere till höger, och luftaren högst upp till vänster ovanpå pump, se till att ha ca 1 bar tryck i systemet vid luftningen. Helst avslagen pump 10 min innan luftning.
Hur stänger jag av pumpen?

Den inringade grejen förs till mittenläget

• Bild av en elektrisk panel med en inringad sektion med tre symboler och knappar, föremålet till vänster är ett USB-minne.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Knape
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.