I dag är det årets ljusaste dag. Det borde alltså finnas ljus kvar även efter arbetstid, så att man kan få sig en stund i solstolen.
Det får mig osökt att tänka på att vi behöver nya solstolar, eller närmare bestämt solsängar. Har bara solstolar man sitter i, som fåtöljer. Därför har vi sagt att vi ska investera en eller två solsängar i år. Jag ska därför visa vilka solsängar jag drömmer om. Har inte vågat kolla vad de kostar än ...

Du kan läsa blogginlägget här: Solstolar i ljuset
 
Hemmakatten
Den nedersta solstolen tycker jag bäst om därför att den har den enklaste designen och en renhet man inte tröttnar på efter några år.

Har själv ett stort runt matbord från Fermob. Alla deras bord är i lackat stål, verkligen superlackat som tål att stå utomhus året om. Vårt bord är dessutom svart och efter två år så är det fortfarande lika fint, varken blekt eller avskavt. Fermob-möbler håller verkligen hög kvalitet.

Ett annat, lite billigare alternativ som vi själva har, kan kanske solstolen Amigo från Fiam vara. Inte lika snygg som Fermob-stolen men god design, bekväm och hållbar med ett nättyg i nylon som gör att den kan stå ute och torkar snabbt efter regn. Glöm inte att köpa även nackkudden. Amigo-stolen har jag redan sett på sommarrea för ca tusenlappen.

Lycka till och glöm nu inte berätta vilken stol det blev.
 
Jag provsatt deras stolar i fjol när jag besökte Paradisverkstaden på Öland. De är jättefina och det finns en stil för varje smak tycker jag. Kul att höra att de håller!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.