Jag skulle vilja bygga en trappa likt någon av de på bilderna nedan och undrar om någon kunnig här har råd kring tillvägagångsätt? Den är för hög för att göra solid på riktigt, så jag antar att det man bör göra är att först gjuta själva trappstycket (streckat på min skiss) och sedan bygga väggar runt som putsas? På så sätt skulle man kunna få till en trappa likt den med vit sida. Hur de har gjort betongtrappan har jag lite svårare att lista ut då det inte ser ut som att det finns någon skarv mellan trappstycke och vägg - och tycker det känns lite orimligt att den är gjuten som en solid "klump"?

• Handritad skiss av trappa och vägg, text indikerar material som betong och gipsvägg, arkitektoniskt detalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt rum med träpaneler, betongtrappa, stora fönster och utsikt över grönska. Minimalistisk och ljus inredning.
    Skapa konto
  • Minimalistiskt utrymme med en vit flytande trappa, mörkgrått golv och vit vägg.
    Skapa konto
Jag använder kanske termen "trappstycke" fel, men det jag menar är alltså en betongtrappa likt den nedan, men att man stänger med betongvägg/putsad gipsvägg istället för trä.

• Modernt trapphus med betongsteg, träinredning och integrerad nisch med sittplats under trappan.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.