2 201 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Solfånger på eller av på vintern
Hej
Har ett par frågor om solfångare och ackumulatorttank.
1. På vintern så ger ju solfångare ingen värme till ackumulatortankarna, har 2st på 750 liter vardera, så då kör man ju med vedeldningen eller elpatronerna.
Men skall man då på vintern stänga av solfångaranläggningen för att inte få förluster genom den eller spelar det ingen roll och den kan vara påslågen, har elektronisk reglering för av/på/auto i pannrummet.
2. Var får man tag på isolering med folie på ena sidan som man kan linda runt tankarna?
/Kjell-F
Har ett par frågor om solfångare och ackumulatorttank.
1. På vintern så ger ju solfångare ingen värme till ackumulatortankarna, har 2st på 750 liter vardera, så då kör man ju med vedeldningen eller elpatronerna.
Men skall man då på vintern stänga av solfångaranläggningen för att inte få förluster genom den eller spelar det ingen roll och den kan vara påslågen, har elektronisk reglering för av/på/auto i pannrummet.
2. Var får man tag på isolering med folie på ena sidan som man kan linda runt tankarna?
/Kjell-F
Biltema har sådan folie.Kjell-F skrev:Hej
Har ett par frågor om solfångare och ackumulatorttank.
1. På vintern så ger ju solfångare ingen värme till ackumulatortankarna, har 2st på 750 liter vardera, så då kör man ju med vedeldningen eller elpatronerna.
Men skall man då på vintern stänga av solfångaranläggningen för att inte få förluster genom den eller spelar det ingen roll och den kan vara påslågen, har elektronisk reglering för av/på/auto i pannrummet.
2. Var får man tag på isolering med folie på ena sidan som man kan linda runt tankarna?
/Kjell-F
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Klicka här för att svara