Hej
Jag har solenergi av Svenska energihem och dom har gått i konkurs men har övertagits av annan och dom vägrar hjälpa mig för att jag inte har köpt anläggningen av dom.
Och mitt problem är att jag bytte nätverk och då slutade appen att fungera. Dom skickade massa lösningar i början som inte hjälpte och nu svarar dom inte.
Och min fråga är vad har jag för rättigheter!
Mvh
Sven-Erik

K
S Sveppe1 skrev:
Hej
Jag har solenergi av Svenska energihem och dom har gått i konkurs men har övertagits av annan och dom vägrar hjälpa mig för att jag inte har köpt anläggningen av dom.
Och mitt problem är att jag bytte nätverk och då slutade appen att fungera. Dom skickade massa lösningar i början som inte hjälpte och nu svarar dom inte.
Och min fråga är vad har jag för rättigheter!
Mvh
Sven-Erik
Jag ser det som vilket service ärende som helst. Det är inget som går under någon garanti. De kan inte påverka att du bytt router (namn och lösenord till wifi).

Så jag förstår inte varför de som tagit över vill komma ut och hjälpa till för att sedan skicka en faktura på serviceärendet?

Det är ju bra att de skickar över manuler och instruktioner om du vill försöka göra det själv.

Vad har du för fabrikat på grejorna? Du borde kunna ringa någon annan installatör som jobbar med det fabrikatet. De har installtörsrättigheter och kunskap. Du har dokumentationen som lämnades över efter installationen.

Kort sagt, inga rättigheter.

Försök att återställ nätverket och kom igång den vägen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.