3 165 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Soldäck med låg bygghöjd
Planerar bygga soldäck nu till våren. Storleken blir ca 9 x 3,5 m.
Långsidan löper längst med huset.
Tyvärr kommer jag inte kunna ha reglar liggande ovanpå bärlinorna utan det blir att använda mig av balksko för att fälla in dessa (45 x 145) mellan bärlinorna.
Tanken är att jag använder 45x195 som bärlinor
Tror (ska undersöka detta) att jag inte kan fästa den innersta i fasaden utan det blir att gräva ner plintar även här. Lägger jag den innersta raden ca 50cm från vägg och den yttre raden 50cm in från 3,5m gör det till att jag har 2,5m mellan plintraderna.
Tyvärr kommer jag inte kunna ha reglar liggande ovanpå bärlinorna utan det blir att använda mig av balksko för att fälla in dessa (45 x 145) mellan bärlinorna.
Tror (ska undersöka detta) att jag inte kan fästa den innersta i fasaden utan det blir att gräva ner plintar även här. Lägger jag den innersta raden ca 50cm från vägg och den yttre raden 50cm in från 3,5m gör det till att jag har 2,5m mellan plintraderna.
- Behöver jag ha en bärlina i mitten?
- Hur många plintar behöver jag ha?
Produkter som diskuteras: "balksko"
Balkskor
Balkskor används för att skapa starka och säkra förbindelser mellan två träelement, oftast mellan balkar och stolpar inom konstruktion. De finns i en rad olika storlekar och former, beroende på den specifika tillämpningen. De är ofta
Läs mer
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
2,5 m mellan bärlinor är för mycket, tycker jag iaf. Blir lätt lite gung, men går du upp till 195 på golvreglarna också blir det bättrecoztello skrev:Planerar bygga soldäck nu till våren. Storleken blir ca 9 x 3,5 m.
Tacksam för svar
- Behöver jag ha en bärlina i mitten?
- Hur många plintar behöver jag ha?
2 meter mellan plintarna i alla ledder gunkar bra.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
3 rader, 5 i varje rad
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden