Har funderingar på att bygga altanen/soldäcket av Starkas marksten, samma som på trädgårdsgångarna och uppfarten. Funderingen är om fogsanden följer med in hela tiden eller om man kan gå ut i strumporna lika obehindrat som på trägolv?? Kan man strunta i fogsanden eller bara ha lite, någom som provat?
 
Sand och grus i strumporna är ett jädrans gissel, men skall du lägga marksten får du nog leva med grusen. Fogsanden är inget du skall "fuska" med eftersom det är den som "låser" stenarna i varandra. Utan fogsand
eller med för lite fogsand kommer dina stenar flytta sig efterhand!!!

Släng på ordentligt med sand, sopa och padda. Mera sand, sopa och vattna.
Sen får du efterfylla då och då en tid framöver efterhand som sanden sjunker ner.

Tur det finns dammsugare!

//A
 
Ja jag tog en funderare till och det blir av trä istället. Det är dessutom vad sambon vill...
 
tjena cool ide med sten 8-) om du har råd bygg altan i lärkträ polare som gjort det fett som attan mjuk som en baby rumpa att gå barfota på men ganska dyr :(
 
ja det ska visst vara bra, men för tillfället för dyrt för mig...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.