M mortimer skrev:
Vad var den estimerade produktionen från installatören ?
Den var jämnt 10 000 kWh.
 
Logad Logad skrev:
Den var jämnt 10 000 kWh.
Då kommer du troligen ha producerat ca 10% över estimerat på årsbasis(januari+februari+delar av mars+december bör vara ca minst 500kwh tillsammans)

För egen del när min installation sker i april så har jag i ordern fått förväntad produktion 14.000kwh på 15,43kwp, NÖ skåne, valmat tak, 27grader, 1/3 åt vardera väderstreck(Ö, V, S). Utifrån siffrorna här i tråden så kan man misstänka mina produktionssiffror kanske också blir högre.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.