69 201 läst ·
150 svar
69k läst
150 svar
Solceller från Solcellen? Söker input på offert.
Denna kanske kan ge viss underlag till granskningsparametrar, verkar ju vara mer regel än undantag för installatörer att missa/slarva/vara okunniga, det blir väl så när tid är pengar och man inte räknar med att vara i branschen om några år..N NyHusägare2021 skrev:
http://hig.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:1443994&dswid=6054
Vi har också fått installerat från Solcellen, grabbarna som var här och installerade gav ett bra intryck. För oss så slipade som ner takpannorna för fästena så det inte skulle glida, rejält med tätning för genomdragningen av kablaget. Elektrikern kom två veckor senare och kopplade in allt (lokal firma) och allt har fungerat felfritt.
Vi beställde systemet i Oktober, beräknad installation var i Jan/Feb men pga Corona etc så drog det ut till Mars.
Vi beställde systemet i Oktober, beräknad installation var i Jan/Feb men pga Corona etc så drog det ut till Mars.
Jag beställde min installation i september 2021. 2022 vecka 14 kom 3 grabbar och monterade solcellspanelerna. När jag fick min material. ifrågasatte jag varför jag inte fick allt material Jag pratade med någon som heter björn, han nämnde att batteriet kan bli skadad om den är utan ström alldeles för länge. jag har fått batteriet och växelriktaren men väntar fortfarande på installation. Med solceller.nu är väntetiden lång med många bort förklaringar. jag hoppas snart få höra från någon från solceller. För tillfälle är jag inte nöjd med väntan. Vi får se om ordspråket stämmer med solceller.nu (den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge) Jag återkommer med mer omdöme om företaget, efter installation.
Var i detta avlånga land bor du? tänker att det kanske påverkar då de har lite lokala förmågor...S samuelrom skrev:Jag beställde min installation i september 2021. 2022 vecka 14 kom 3 grabbar och monterade solcellspanelerna. När jag fick min material. ifrågasatte jag varför jag inte fick allt material Jag pratade med någon som heter björn, han nämnde att batteriet kan bli skadad om den är utan ström alldeles för länge. jag har fått batteriet och växelriktaren men väntar fortfarande på installation. Med solceller.nu är väntetiden lång med många bort förklaringar. jag hoppas snart få höra från någon från solceller. För tillfälle är jag inte nöjd med väntan. Vi får se om ordspråket stämmer med solceller.nu (den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge) Jag återkommer med mer omdöme om företaget, efter installation.
Så du har nu allt material men de har ej kopplat in batteri och växelriktare eller hur är status?
Vad händer om vi får ny regering och ny budget, känns som jag får vänta minst lila länge som andra och då blir det typ oktoberH HumanCondition skrev:
Hej Mr KjellM Mr kjell skrev:
Hur mycket prisavdrag fick du?jag har samma problem med solcellen, väntat i ck 7 månader och vill kolla prisavdrag med dem.