Jag är nyfiken om någon har provat konceptet med soluppvärmd luft från Solarventi. Är det det?
http://www.solarventi.se/
/Thommy
 
Som komplement för sommarstuga. Fungerar bra för att få till ett ventilation av luften när man inte använder stugan och även få in varm luft. Däremot om man vill ha den som värmekälla så gäller det att inte underdimensionera och fungerar ju endast när solen skiner. Så när det sommartid är lite mulet och regnigt då står även Solarventin stilla. Men luften inomhus känns friskare och den lite råa luften som fanns tidigare är borta, men det är nog mera beroende av att ventileringen blivit bättre med Solarventin, speciellt på våren när man börjar använda stugan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.