Jag är på jakt efter en föravskiljare/cyklon. Hemmasnickeriet är litet så någon riktig spånsug ryms inte. Planhyvel fyller dammsugaren på nolltid, bordssågen bidrar också. Jag har en Festool CTM 26. Det naturliga valet hade ju varit en Ct-va-20. Alternativt en Oneida cyklon som passar direkt på dammsugaren. Jag har väll hört lite blandade recensioner på Festool föravskiljare, men det mesta är från gapiga videos på YouTube.
Finns det någon är som har erfarenhet? Priset verkar bli hyfsat hugget som stucket. Festool har lägre profil är Oneida, vilket jag gillar.
Finns det någon är som har erfarenhet? Priset verkar bli hyfsat hugget som stucket. Festool har lägre profil är Oneida, vilket jag gillar.
Tack för snabbt svar ! Kör du med en plastpåse/sopsäck i?
Produkter som diskuteras: "komposten"
Kompost 200 liter mörkgrå Biolan
Effektiv året-runt-kompostering
6 205 kr inkl moms
Läs mer
Hej!
Jag kör med dessa ihop med DeWalt grovdammsugare. En klar fördel är att slangarna är 50mm och allt passar ihop.
Jula brukar köra kampanj på DeWalt sortimentet ganska ofta så är det inte bråttom så är det bara att vänta på nästa tillfälle.
Cyklonen kosta 900kr och 30L grovisen kostade 995kr när jag köpte på kampanj.
Dag
Jag kör med dessa ihop med DeWalt grovdammsugare. En klar fördel är att slangarna är 50mm och allt passar ihop.
Jula brukar köra kampanj på DeWalt sortimentet ganska ofta så är det inte bråttom så är det bara att vänta på nästa tillfälle.
Cyklonen kosta 900kr och 30L grovisen kostade 995kr när jag köpte på kampanj.
Dag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack för tipset! Hade absolut varit ett alternativ om jag haft mer plats 👌🏽
Verktygstokig
· Halland
· 8 316 inlägg
Ett antal av oss har en billig plastcyklon skruvad på en plywoodlåda (kan byggas i valfri storlek), sen kopplad till dammsugaren. Kostnad typ 200-300kr..K Källarsnicken skrev:Jag är på jakt efter en föravskiljare/cyklon. Hemmasnickeriet är litet så någon riktig spånsug ryms inte. Planhyvel fyller dammsugaren på nolltid, bordssågen bidrar också. Jag har en Festool CTM 26. Det naturliga valet hade ju varit en Ct-va-20. Alternativt en Oneida cyklon som passar direkt på dammsugaren. Jag har väll hört lite blandade recensioner på Festool föravskiljare, men det mesta är från gapiga videos på YouTube.
Cyklonen funkar fint så länge man håller koll så inte lådan överfyller.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden