Sökfunktionen är på inget sätt färdigställd. Vi tar under en iterationsprocess fram den slutliga funktionen och det slutliga utseendet. Kom gärna med tips och idéer på hur saker och ting kan göras bättre.
/M
/M
Förbättringar är bra. Kan sökfunktionen bli snabbare är det utmärkt, bara det inte sker på bekostnad av användarvänligheten.
Den rubrik man söker under måste vara lättvald, typ rullgardingsval. Om jag ska söka något under rubriken "Kök" så är i alla fall inte min första tanke att kök ska stavas "koek"....... Snälla, visa gärna att jag har fattat tokfel, för inte kan det väl vara tänkt så att man ska klippa och klistra adresser i sökfälten...??!!belak skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Bra synpunkt Dauen. En användarvänlig rullgardin med rubriker liksom en möjlighet att söka på skribent är på gång i den avancerade sökningen. /Per
Trevligt att se att Administratörer/Moderatorer är måna om användarvänligheten och lyssnar på användarnas åsikter!
Jag var lite rädd när jag såg den nya sökfunktionen att man bara bestämt sig för att 'så här ska det va' när man hittat ett tekniskt sett bättre sökverktyg. Det bästa vore ju om man kan få det nya snabba sökverktyget att bli funktionsmässigt lika bra som det gamla!
Jag tycker den nya sökfunktionen är usel! Visst är den snabb, men den är riktigt svåranvänd och jag ger snart upp!
Låt oss välja vilken vi vill använda! Hellre den gamla och man hittar något än den nya som bara hamnar på fel ställe.
Jag lyckas inte få det att fungera, vill söka i ENDAST forum på ett sökord och få upp trådar som innehåller detta sökord i tidsordning. Det går inte, blir antingen noll resultat eller också att man hamnar i redaktionellt material. Nej det här var inte bra!
Låt oss välja vilken vi vill använda! Hellre den gamla och man hittar något än den nya som bara hamnar på fel ställe.
Jag lyckas inte få det att fungera, vill söka i ENDAST forum på ett sökord och få upp trådar som innehåller detta sökord i tidsordning. Det går inte, blir antingen noll resultat eller också att man hamnar i redaktionellt material. Nej det här var inte bra!
Fan vad roliga ni är. Först klagar ni på den gamla sökfunktionen, så lägger det till en ny. Då klagar ni igen. Ge nya sökfunktionen en chans, den är ju snabb som tusan och testar man lite så går det ju att hitta precis det man söker!!
Den är krånglig...
MEN - det ena hindrar väl inte det andra? Låt oss som föredrar enkelhet och kan vänta tre sekunder att få välja
den gamla, och de som älskar den nya väljer den - enkelt och bra!
MEN - det ena hindrar väl inte det andra? Låt oss som föredrar enkelhet och kan vänta tre sekunder att få välja
den gamla, och de som älskar den nya väljer den - enkelt och bra!
bumpaberra skrev:
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Om ni läser inläggen i den här tråden så ser ni att sökfunktionen inte är färdigutvecklad. Vi håller på att anpassa den och hoppas att ni har överseende med att det tar lite tid att färdigställa den.
Hej
Det låter ju bra! Men om det går kunde väl den gamla få ligga kvar som ett alternativ tills den nya upplevs
som lättanvänd av gamla stofiler som jag...?
Som det är nu så ger jag nästan upp och tittar inte in lika ofta...
Det låter ju bra! Men om det går kunde väl den gamla få ligga kvar som ett alternativ tills den nya upplevs
som lättanvänd av gamla stofiler som jag...?
Som det är nu så ger jag nästan upp och tittar inte in lika ofta...
Marlene Eskilsson skrev:
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Vi har köpt en egen Google server, så det är det du gör när du söker i vår sökfunktion ... som sagt var håller den på att konfigureras.
Fick alldrig något svar på om man inte kunde köra paralellt med den gamla tills den nya fungerar även
för oss med lite mindre sökexpertis??
för oss med lite mindre sökexpertis??
Marlene Eskilsson skrev:
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Jag vet inte, vi håller på att titta på det. Men förmodligen går det bra.
Men som "belak" redan har skrivit så är det väl bara att använda http://forum.byggahus.se/search.php så länge?Humulus skrev: