619 läst ·
4 svar
619 läst
4 svar
Sökfunktionen - hur hantera många träffar bäst?
Hej, jag undrar hur man söker bäst på forumet och hur man kan sortera/filtrera svaren, exempelvis efter nyast?
En sökning på ett ord, exempelvis stenborr, ger ju väldigt många träffar. Dock vet jag att jag i forumet såg en diskussion om stenborrar bara för nån vecka sen, men nu får jag ju svar från 2004...
Går det att sortera/filtrera sök-funktionen på något vis?
En sökning på ett ord, exempelvis stenborr, ger ju väldigt många träffar. Dock vet jag att jag i forumet såg en diskussion om stenborrar bara för nån vecka sen, men nu får jag ju svar från 2004...
Går det att sortera/filtrera sök-funktionen på något vis?
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Enklast är att göra en forumsökning https://www.byggahus.se/forum/search. Där är svaren sorterade i datumordning.
Klicka på "FORUMSÖK" i gröna listen (i mobilen måste du swipa dig fram till FORUMSÖK).
I appen måste du klicka på Meny och sedan på Forumsök.
När jag gör en forumsökning på "stenborr" så får jag fram en länk till ditt inlägg allra överst och därefter kommer det en inlägg av medlemmen yuphin från 2018-06-12.
Klicka på "FORUMSÖK" i gröna listen (i mobilen måste du swipa dig fram till FORUMSÖK).
I appen måste du klicka på Meny och sedan på Forumsök.
När jag gör en forumsökning på "stenborr" så får jag fram en länk till ditt inlägg allra överst och därefter kommer det en inlägg av medlemmen yuphin från 2018-06-12.
Finns det något speciellt skäl till att den vanliga sökrutan inte funkar på samma sätt som "Forumsök", dvs inte sorteras i datumordning utan någon random ordning som jag aldrig riktigt har blivit kompis med?
Sedan vore det ju kalas med en filteringsfunktion, som i Google, där man t ex kan filtrera bort allt innan ett visst datum osv.
Sedan vore det ju kalas med en filteringsfunktion, som i Google, där man t ex kan filtrera bort allt innan ett visst datum osv.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Nu har vi lagt till så att man kan sortera sökresultatet i datumordning. Testa t ex att sök på "Ballingslöv", klicka därefter på Relevans och byt till Datum.
Klicka här för att svara