2 898 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Söker vattenavrinningsränna
Hej.
Har problem med att det rinner in vatten i garaget om det regnar kraftigt och har därför tänkt att jag ska ha en ränna utanför portarna som ska leda bort vattnet.
Vet att det finns gjutna rännor med galler av metall som kommunen brukar använda.
Vad heter de och vart finner man dessa?
Har problem med att det rinner in vatten i garaget om det regnar kraftigt och har därför tänkt att jag ska ha en ränna utanför portarna som ska leda bort vattnet.
Vet att det finns gjutna rännor med galler av metall som kommunen brukar använda.
Vad heter de och vart finner man dessa?
ACO Drain tillverkar fler typer av sk linjeavvattning är du trodde fanns.
Jag har själv samma problem som du och har tittat lite på denna variant:
http://aco-nordic.se/produkter/aco-xtradrain-halvprofessionell/
Jag är dock inte tillräckligt påläst för att säkert säga att man kan köra bil på belastningsklass C250. Finns med flera olika sorters galler på toppen.
Jag har själv samma problem som du och har tittat lite på denna variant:
http://aco-nordic.se/produkter/aco-xtradrain-halvprofessionell/
Jag är dock inte tillräckligt påläst för att säkert säga att man kan köra bil på belastningsklass C250. Finns med flera olika sorters galler på toppen.
Hmm, men även dessa är i plast.
Undra om det kan gå att ringa till kommunen och fråga vart de köper sina rännor som är gjutna.
Tänker att lägger man dessa i plast som ska ligga på en cementgrund rör sig när tjälen kommer och att man sen får göra om det.
Undra om det kan gå att ringa till kommunen och fråga vart de köper sina rännor som är gjutna.
Tänker att lägger man dessa i plast som ska ligga på en cementgrund rör sig när tjälen kommer och att man sen får göra om det.
Ja dom är i plast men du kan välja galler i metall tror jag. Aco har ju dyrare varianter i något kompositmaterial som används i offentliga miljöer. Vill du undvika tjälskott är det knappast avvattningskanalen i sig du ska bygga stadig, det är underarbetet som måste göras rätt.
Klicka här för att svara