Tack för svaret "Dilato", bra pris på sensorerna, intressant med batterielimatorerna har inte sett varianter med "dummies" tidigare.

Hej på er!
Tackar ytterligare en gång för alla bidrag som har givit mig en möjlighet till att skapa någon form av plan. För att snabbare komma igång att mäta så har jag köpt en TFA Dostman klimatmonitor med 3 sändare för 600kr på Amazon.se. Syftet med dessa mätningar är att kartlägga krypgrundens egenskaper då jag har många fack och även olika förutsättningar avseende isolering av grundmuren samt att hitta lämpliga mätpunkter. Med dessa mätresultat som grund så kommer jag att kontakta Ljungby Fuktkontroll & Sanering för en konsultation avseende lösning på mina krypgrundsproblem.
Om det finns fortsatt behov av att mäta i krypgrunden så kommer jag beroende på vilka mätplatser som är lämpliga och beroende på om jag kan beträda underlaget antingen satsa på ett trådlöst Smarthem alternativ med Aqara sensorer eller med hjälp av en kunnig släckting bygga ett trådbundet system med Shelly DHT 22 givare som utgångspunkt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.