Vi bygger en ny vägg där TV kommer att hängas och tycker att kabelkanaler är rätt fula. Därför vill vi sätta eluttag direkt bakom TV:n. Uttaget behöver vara så platt och diskret som möjligt, har ni några tips på modeller?

Vi vill också flytta undan alla mottagare och dra en HDMI inne i väggen från AV-skåpet till TV. Var hittar vi lösningar för sådant?

Tack på förhand!

Jag sågade upp två dosor och sen ett 75mm PVCrör imellan

Jag drog två slangar i väggen som slutar i och sitter i väggen bakom gipset. Sen en ”snygg fyrkantig målad gipsskivebit” med två lite snyggare hål där kablarna kommer ut. Tanken var att kunna byta ut den gipsskivebiten mot en utan hål om man inte vill ha TVn på väggen.

Det finns ju en vägg kvarvarat flytta TVn till och frun vill ofta möblera om och så... :oops: Tyckte inte jag ville ha något eluttag mitt på väggen. Ett enkelt infällt uttag behöver iofs inte sticka ut så mycket, men ska man gömma det bakom en tavla eller ta in en elektriker att ta bort det vid nästa ommöblering?
Gipsskiva på vägg med två hål varifrån elkablar dras ut, monterad för att dölja sladdar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Frun blev i alla fall nöjd med att slippa kabelkanal och löst hängande kablar, men jag stör mig på att inte ha vinklade kontakter...

• Gilla
ajon
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.