Täckramen på strömbrytaren har gått sönder, men jag den aktuella dimensionen verkar inte att få tag på längre - har man bytt standardmått på täckramar/strömbrytare (min är kanske 15 år gammal?
Det jag söker är 80x80 utvändigt och 45x45 invändigt.
Det jag söker är 80x80 utvändigt och 45x45 invändigt.
Upplagd 
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 694 inlägg
Det ser ut att vara en brytare från Malmbergs serie Nova.
Verkar finnas på Kjell:
https://www.kjell.com/se/produkter/...a-strombrytare-dubbeltrappkron-infalld-p37568
Finns även en billigare enpolig där ramen borde passa.
https://www.kjell.com/se/produkter/...nova-strombrytare-trapp1-polig-infalld-p37566
Verkar finnas på Kjell:
https://www.kjell.com/se/produkter/...a-strombrytare-dubbeltrappkron-infalld-p37568
Finns även en billigare enpolig där ramen borde passa.
https://www.kjell.com/se/produkter/...nova-strombrytare-trapp1-polig-infalld-p37566
Ja, verkar vara samma typ i hela huset. Får byta strömbrytare annars, men hade tänkt spara in ett elekrikerbesök.MathiasS skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 694 inlägg
Elektrikern som de förra ägarna av vårt hus anlitade handlade mycket på Malmbergs (de har egna butiker), vi hade bland annat uttag av denna serie i källaren och tyvärr spricker plasten ganska lätt, alla våra hade gått sönder i uttagsbrunnen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 694 inlägg
Dålig plast som blir spröd med tiden. Kan vara en bättre plast idag, men jag vet inte.
Klicka här för att svara
