8 078 läst ·
37 svar
8k läst
37 svar
Söker råd inför köp av borrskruvdragare - husrenovering på gång
Är detta en borrskruvdragare med slag, eller slagborrskruvdragare?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack! Då blir den bra för att borra hål i betongväggarna etc. Sen köper jag Bosch GSR 18v-55 som skruvdragare.
Stort tack till er alla för hjälpen och råd! Guld värt!!
Stort tack till er alla för hjälpen och råd! Guld värt!!
Den är inte bra att borra i betong med. Tegel, puts o dyl går bra, betong värd namnet kommer kännas mer i din arm än i betongen.P peter.linkan skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...skruvdragare-slagborr-borrhammare-etc.234091/
För betong är rådet att köpa/låna/hyra en borrhammare.P peter.linkan skrev:
Bosch GSR 18V - Flexiclick, kommer med borrhammare chuck om det kan vara ett alternativ.
Här finns lite från testet.
https://www.byggahus.se/forum/threa...ch-gsr-18-v-ec-fc2.258034/page-3#post-2294318
Sorry, my bad. Det är lättbetong i husväggarna 
Det kan vara farligt att välja blå Bosch i 12v serie. Det finns nämligen alldeles för mycket maskiner som man kan råka köpa nämligen... Antingen för att man behöver, eller för att man inte orkar släpa runt på något större när det räcker med ett mindre verktyg.
Själv har jag nog en sådär 10-12 maskiner i det systemet vid det här laget...
Har "bara" fyra i den gamla 18v DeWalt.
Och en 18v AEG borrskruvdragare.
Men en billig skrotmaskin med sladd är ett bra sätt att komma igång. Tyvärr så inträffar en av två alternativ. 1, det går sönder på en gång. 2, det håller för evigt. Inget av alternativen ger en någon känsla för vad man söker efter i nästa maskin. Jag har råkat ärva en riktigt potent slagborr, men den används aldrig då den är sjukt tung. Så de få gånger du behöver något starkare än den billiga maskinen du har så är det enklaste sättet att hyra en Overkill DeLuxe som du slipper förvara tills nästa gång, oftast någonstans mellan 8 år och aldrig...
Själv har jag nog en sådär 10-12 maskiner i det systemet vid det här laget...
Har "bara" fyra i den gamla 18v DeWalt.
Och en 18v AEG borrskruvdragare.
Men en billig skrotmaskin med sladd är ett bra sätt att komma igång. Tyvärr så inträffar en av två alternativ. 1, det går sönder på en gång. 2, det håller för evigt. Inget av alternativen ger en någon känsla för vad man söker efter i nästa maskin. Jag har råkat ärva en riktigt potent slagborr, men den används aldrig då den är sjukt tung. Så de få gånger du behöver något starkare än den billiga maskinen du har så är det enklaste sättet att hyra en Overkill DeLuxe som du slipper förvara tills nästa gång, oftast någonstans mellan 8 år och aldrig...
Otroligt.. Hade vägarna förbi Hornbach och hittade exakt samma maskin, bosch gsr 18v-55 fast med 2st 4Ah batteri istället för Bauhaus som hade 2 st 2Ah batteri, för exakt samma pris. Var inte ens rea, det var deras ordinarie pris. Aldrig mer Bauhaus..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hjälp inför bygge av förråd
Byggmaterial & Byggteknik -
Söker råd inför köp och planering av fiskbenparkett!
Golv -
Söker planeringsråd inför stor husrenovering!
Socialt & Projekt -
Söker rådgivning om ventilation inför inredning av vind
Hantverkare -
Söker råd tips och idéer inför köksrenovering i min nya kåk
Kök