Hejsan!

Är inne och tänkte kolla om någon känner till vart jag kan finna dessa konsolerna som ses i bilden nedan? Söker just sådana som minimalistiskt döljs av hyllan.

dolda konsoller.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stort tack!

Har aldrig sett dessa förut men nu blev jag också intresserad vart man köper dem :)

Prova på Photo Shop.. ;)

ullberg
Lundbergs har (åtminstone hade när jag sålde byggmaterial) de på TS bild i sitt sortiment, om jag minns rätt heter de något väldigt vanligt mansnamn på S, typ Sten eller Sture. Finns även en variant som har en liten extra stödarm under.

Själv skulle jag nog välja varianten som Slacker visar, men beroende på hyllplanets tjocklek kan det ju vara lite svettigt att borra hålet...

EDIT: här är de jag tänkte på: http://www.lundbergs-prod.se/konsoler/hyllor___179.aspx?prodId=143&startId=48

Det var visst Sten, Sture eller Stellan beroende på vilken modell man väljer. Antar du kan hitta ÅF genom Lundbergs hemsida, men många byggvaruhandlar säljer deras sortiment.

Redigerat:
Ullberg: Bauhaus säljer väl Lundbergs sortiment?

ullberg
det är mycket möjligt även om jag inte vet säkert, och jag inkluderar också Bauhaus i min kategori "många byggvarihandlar" ;)

Rent generellt är det nästan så jag tycker man kan förutsätta att sin lokala handlare har tillgång till Lundbergs sortiment, men det är ju inte säkert att de har Sten, Sture eller Stellan (eller ens något ur Lundbergs sortiment) som lagervara...

Har denna sorten som hatthylla och mycket mer än lite kepsar klarar den väl inte av direkt.

Det var svårt att finna just den konsolen verkar det som. Kommer att hänga upp norrgavels björkhyllor vars tjocklek är 19. Så med den tunna modell blir det att köra med denna dolda konsol från specialbeslag: http://www.specialbeslag.se/konsol-p-1855-c-186.aspx

Någon med erfarenhet av dessa?
Förstår ni det som att pinnen är 9 tjock?

Har någon av er hand-borrat dessa hål med vanlig borrmaskin eller måste man lämna in dem?

P
På första bilden är det väl IKEAs hyllor med dess beslag. Vi har ett par i vårt kök.. kommer dock inte ihåg vad dom heter. Sen var man kan hitta konsollerna har jag ingen aning men kommer följa och se om någon annan vet..

Efter mycket om och men så blev det konsoler till slut. Hade fått för mig att hyllorna skulle varit finast utan konsoler. Dock med allt monterat är jag förnöjd med valet att ha bärande konsoler.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.