Hej, vi bygger hus och vi letar efter någon i landet som kan bygga en spröjsad badrumsvägg till vårt blivande badrum.
Den härdade glasväggen med spröjs skall även innehålla en dörr.
Hur jag än googlat och letat, ringt glasmästare i närområdet, får jag inget att gå på.
Här är ett par bilder som visar typen jag tänker på.
Den härdade glasväggen med spröjs skall även innehålla en dörr.
Hur jag än googlat och letat, ringt glasmästare i närområdet, får jag inget att gå på.
Här är ett par bilder som visar typen jag tänker på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Inte svar på frågan, men har du funderat på rengöringen?
Även en duschvägg helt i glas blir snabbt dimmig av tvål, smuts och kalk. Har du spröjs så försvåras rengöringen avsevärt. Kanske blir lite bättre om spröjsen bara finns på utsidan.
Även en duschvägg helt i glas blir snabbt dimmig av tvål, smuts och kalk. Har du spröjs så försvåras rengöringen avsevärt. Kanske blir lite bättre om spröjsen bara finns på utsidan.
Redigerat:
@hempularen Rengöring - Ifall det finns en lösning med att spröjset bara sitter på utsidan är det självfallet att föredra rent rengöringsmässigt. Har ritat upp det i 3D men det hela handlar ju om ifall det finns någon som kan leverera en lösning och då har de troligt redan en lösning, med eller utan spröjs på insidan.
@VillaH2 Glasmästaren - De jag varit i kontakt med har sagt att de inte kan leverera men vänligt passat på att förtydliga att det skall vara härdat glas i en sådan vägg i enlighet med Svensk standard. Av säkerhetsskäl, ifall du trillar.
@VillaH2 Glasmästaren - De jag varit i kontakt med har sagt att de inte kan leverera men vänligt passat på att förtydliga att det skall vara härdat glas i en sådan vägg i enlighet med Svensk standard. Av säkerhetsskäl, ifall du trillar.
Administrator
· Skåne
· 8 668 inlägg
Prova hos www.karlsson-dahl.se, www.stalprofil.se, www.vanstatradgard.se, www.glasin.se,
www.acss.se med flera. Kolla hos både glaspartiföretag, växthusföretag och smeder. Fler tips här: https://www.byggahus.se/bloggar/chr...nster-som-halvppen-planlsning-r-ursnyggt.html
www.acss.se med flera. Kolla hos både glaspartiföretag, växthusföretag och smeder. Fler tips här: https://www.byggahus.se/bloggar/chr...nster-som-halvppen-planlsning-r-ursnyggt.html
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
är nog enklare att leta utomlands. De är mer vana med spejsiga lösningar på allt.
Tusen tack! @Marlen Eskilsson Ja jag kollar runt och meddelar mina vänner här hur det går!
@Stefan1972 Ja tankarna var där primärt, men jag valde snabbt att lösa det så lokalt det går för eventuella justeringar och möjliga problemlösningar.
@fremax Jag kör en bred förfrågan så jag har lite att jämföra med i upphandlingen, tack för tips!
@Stefan1972 Ja tankarna var där primärt, men jag valde snabbt att lösa det så lokalt det går för eventuella justeringar och möjliga problemlösningar.
@fremax Jag kör en bred förfrågan så jag har lite att jämföra med i upphandlingen, tack för tips!
Hej Isabelles, nej tyvärr inget nytt. Har börjat småprata med en glasmästare från Kungälv, ifall han nappar på våra skisser och ritningar säger jag till. Verkar vara svårt då alla måste uppfinna lösningen varje gång, det finns inga färdiga koncept.Isabelles skrev:
Medlem
· Västra götalands län
· 241 inlägg
Hur har det gått Dansken?D Dansken skrev:
Så här två år senare hoppas jag på en uppdatering. Vi är nämligen mycket intresserade av en liknande lösning =)
Hej. Hur har det gått med väggen, har du hittat någon som kan göra den?
Är också fundersam på rengöring....
Är också fundersam på rengöring....
Medlem
· Västra götalands län
· 241 inlägg
Toppen! Hur upplever du rengöringen?
Är det rutor eller sitter spröjsen på utsidan?
Är det rutor eller sitter spröjsen på utsidan?