-RB- skrev:
Oj, vad jobbigt det blev nu. Jag som 40-årig gubbe köpte ju shorts på Hollister i USA i våras...:x
Per ville ha en Abercrombieskjorta :)
 
tank77 skrev:
A&F systermärke Hollister är det märke som riktar sig till ungdomar i "fjortisåldern" (14-18 år) främst flickor då. Hollister finns på Emporia i Malmö. A&F riktar sig till undomar i åldern 18-22 år.

I USA är A&F mest känt för att homosexuella män gillar märket.
Var har du hittat denna informationen?
 
T
il_duce skrev:
Var har du hittat denna informationen?
Wikipedia......
 
tank77 skrev:
Wikipedia......
Står väl att a&f flirtar med gaykulturen på svenska wiki. Troligtvis någon genusvetare i sverige som gjort en analys på märket och kommit fram till att det är bögigt. I sverige har jag för mig att det var beckham och andra hollywood-kändisar som gjorde det populärt (trucker-kepsar)
 
tank77 skrev:
I USA är A&F mest känt för att homosexuella män gillar märket.

....
Där tycker jag att du tolkar texten i Wikipedia helt fel. Skulle vilja säga att alla trendiga märken når framgång för att de satsar på en androgyn look. Det är inne helt enkelt. A&F är ju väldigt klassiska kläder, sedan lockas ungdomarna av att butikerna är lite "spacade".

Då kan du ju ta en titt i Acnes webshop och se vad du tycker om herrkläderna där :)
 
T
Marlen Eskilsson skrev:
Där tycker jag att du tolkar texten i Wikipedia helt fel. Skulle vilja säga att alla trendiga märken når framgång för att de satsar på en androgyn look. Det är inne helt enkelt. A&F är ju väldigt klassiska kläder, sedan lockas ungdomarna av att butikerna är lite "spacade".

Då kan du ju ta en titt i Acnes webshop och se vad du tycker om herrkläderna där :)
Nja, just den informationen har jag inte fått utav Wikipedia utan det är generellt känt i USA att det är ett märke som är populärt bland homosexuella män. Att du har köpt en skjorta från A&F till gubben din gör inte honom mindre manlig för det:rolleyes:

Fast det allra värsta märket som man kan bära är Ralph Lauren Polo Shirts, särskilt dom med en stro jävla häst på bröstet, en styggelse:thumbdown:
 
Redigerat:
T
Noseone skrev:
Vad är det för fel på [länk]
Fula kläder...........
 
Noseone skrev:
Vad är det för fel på [länk]
Enda nackdelen är väl att dom är nästan dubbelt så dyra som att köpa dom i affär i tex London.
Sen kan man nog anta att Tank77 knatar runt i Flanellskjorta eftersom alla kläder är fula enligt honom. :x
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.