Håller på att fixa till och installera en vedspis av typen Ideal no.21.

Tacksam för info om denna (ovanliga?)modell.

Jag tror att den kan vara snarlik (licenstillverkad?) någon mer vanlig modell, vilket är intressant för anskaffande av reservdelar.

Har fått en del över, se bilder!

Den är märkt 27V, nån som kan identifiera denna och lista ut var den skall sitta?
Eller kan den höra till en helt annan spis och råkat hamna fel?
 
  • 20150228_161959.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20150228_162008.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20150228_162018.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Problemet löst! Den lille rackaren är till för vattenbehållaren att vila på.
 
  • 20150304_172836.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenbehållaren brukar väl vara på samma höjd som spisen, och inte sticka upp ovanför så där? I alla fall har jag aldrig sett någon bild där den sticker upp ovanför. Det ser inte rätt ut.
Jag har också en sån grej på min vedspis, (dock ingen vattenbehållare) och V:et i märkningen betyder väl att den ska sitta på vänster sida.
 
Redigerat:
Luras man inte av kameravinkeln om höjden på behållaren då?
 
Grodperspektivet lurar ögat..
 
  • 20150304_200453.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok. förlåt. Jag såg inte att det låg nån grej över. Tittade slarvigt. Ser ju ut att passa perfekt. Jag vill också köpa en sån vattenbehållare men de är så dyra.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.