Har blivit det kanske.....

Chrissofsweden skrev:
Stilig tröja! Inser att jag nog är en Large-kille trots viss förnekelse :o
]
Å jag är en large-kille på ena ledden men knappast på den andra. :p

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Roligt att Bosch sponsrar igen men finns det någon möjlighet att andra märken testas. Börjar kännas lite enfärgat.

Polos skrev:
Roligt att Bosch sponsrar igen men finns det någon möjlighet att andra märken testas. Börjar kännas lite enfärgat.
Tja, det är väl egentligen en fråga du ska ställa till marknadsavdelningen hos de märken du vill se tester av? Finns säkert alla möjligheter och om de är modiga nog borde det vara intressant, har ju varit många duktiga testare här, flera med insikt, erfarenhet och kunnande långt långt över snittet för butikspersonal etc. Man tycker att det skulle kunna vara av intresse för fler tillverkare.

Jag vill ge en stor eloge t Bosch som har skickat så mkt maskiner!

• Gilla
Chrissofsweden och 2 till
  • Laddar…
Off-topic raderat//mod

Nu har jag hämtat sågen på PostMord! En liten intressant detalj var att PostMords uthämtningsställe inte gick att hitta på deras egen hemsida, med samma adress som var angiven på avin, och då var det den stora nya fina jätteterminalen i Öjersjö det handlade om. :D Dessutom fanns det inte angivet på avin hur länge paketet skulle ligga kvar på terminalen, det stod först på påminnelsen, vilken kom 2 arbetsdagar innan sista möjliga hämtningsdagen. :D PostMord i sitt esse! :thumbup:

Anyway, mitt i en herrejössesförkylning kom jag till sist iväg för att hämta paketet och jag kunde konstatera att den lägre vikten gjorde kartongen hanterbar och att den utan problem går in i ett ordinärt baksäte. Nåja, jag har en stor bil men den hade nog gått in i betydligt mindre bilar också... :) Jag lägger in en liten aptitretarbild på "transportlösningen" i väntan på testrapporterna!

Bosch sågkartong i baksätet på en bil framför en renoveringsstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En liten stilla undran också: Då jag mestadels tänkte dokumentera testerna med min mobil har jag funderat på att skaffa något sorts stativ till denna. Någon som har något bra tips på antingen en egensnickrad läsning eller en inte alltför dyr köpelösning? Det behöver inte vara ett golvstativ utan bara något bra sätt att kunna rigga nallen på exempelvis en trappstege. Den för gärna vara vinklingsbar såklart.
Tips mottages tacksamt!

Mvh,
ToRy

Ps. Renoveringsobjektet i fråga skymtar överst i bild. Lilla sommarstugan som är mitt i sin förvandling från ruckel till paradis. Jo, jag vet, projekttråd! Fick dock hårddisk-haveri får några år sedan och nu har jag 10000 bilder utan namn som väntar på att sorteras.... Ds.

Redigerat:
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
2x2" på en platta och patentband :D Då kan du justera formen på banden för att rikta kameran.

Patentband, vad är det? Får för mig att det är någon sorts metallband (hålband?) som är lagom styva för att kunna justeras men stödja en mobil...?

Googlade.... https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=patentband

Ingen dum idé! Snabbt, enkelt, justerbart! Om jag fattar dig rätt så börjar jag med en platta av exempelvis plyfa, för att skapa en stadig fot. På den fästs en 2x2 för att få upp mobilen lite grann. På den fästs två (ett kanske räcker?) U-formade patentband. I dessa/detta ställs sedan mobilen. Borde la funka!? :thumbup: Kan ju bli sågens första projekt! :wow:

Tack!
ToRy

Redigerat:
Helt sjukt men du förstod mig helt korrekt :P

• Gilla
ToRy
  • Laddar…
Nu har den sett dagens ljus för första gången! :D

Jag måste säga att den känns väldigt bra i handen så att säga. Lekande lätt, ser rejäl ut och jämfört med gamla PCM 8 så är det en helt ny maskin. Det känns som att likheterna tar slut vid namnet :)

ToRy: Som den göteborgare du är så kan jag tänka mig att du sitter och spånar på ditt manus än? :wow:

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Per: nu gjorde jag en egen tråd, funkar det? Eller ville du ha recensionen här?

Det är okej vilket som för mig men min erfarenhet säger mig att antalet frågor, hurrarop och läsningar brukar bli fler om man lägger dem i samma forumtråd eftersom många då automatiskt får meddelande om att något nytt har hänt i ett ämne man är intresserad av. Om du vill får du gärna krossposta i detta ämne så kan jag radera tråden du skapade. :)

Chrissofsweden, låt mig säga så här: kul film, men lämna skämtandet till oss som har det i blodet... :p
Ska börja packa upp nu på morgonen tänkte jag, förhoppningsvis har jag lite material att lägga in under helgen. Kanske sågar till en dalahäst, hur svårt kan det vara? :-)

• Gilla
Chrissofsweden och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Om du målar den med sågen så blir jag riktigt imponerad. :cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.