Trevlig recension :thumbup:

Min granne gjorde samma miss då han lånade min dewalt och sågade i anhållet. Han är utbildad byggnadssnickare och hade ångest ett år efter. Jag brydde mig inte nämnvärt, sågen hade ändå för dålig precision för att duga till det jag snickrar.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Så här långt ser jag inga fördelar, jämfört med den "gamla" förutom att den nya är lättare.
Men ett tungt chassi kan ju också vara en fördel, om man använder sågen stationärt, som de flesta av oss amatörer gör.

Så jag kör vidare med min gamla från 2006 (?).

Jag kanske ska vara tydligare med fördelarna.

1. Vikten gör att jag kommer använda sågen mer.
2. De fasta lägena på gerningen ger likadana snitt med rätt vinkel.
3. Känslan i maskinen är mjukare men kvalitén känns mer robust.
4. Klossarna som jag börjar gilla mer och mer.

Men som sagt, jag drog mig i alla fall för att använda sågen var gång men nu kommer den nog åka fram till allt möjligt.

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Hur funkar det om man vill såga i en vinkel som ligger väldigt nära ett fast läge, men ändå inte riktigt?

Och tack för trevliga recensioner!

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
nimhed skrev:
Hur funkar det om man vill såga i en vinkel som ligger väldigt nära ett fast läge, men ändå inte riktigt?

Återkommer med svar :)

Snyggt jobbat Christian! :thumbup:

Själv står jag här med skammens rodnad i ansiktet och inser att tiden flög iväg alltför fort, som den brukar göra, delvis "hjälpt" av envisa förkylningar och dessutom en flytt i just detta månadsskifte. Att jag aldrig lär mig....
Jag har lite filmer gjorda, de ska bara redigeras (= putsas lite...) innan uppläggning. Har en del kvar att filma också, plus text och bild såklart. Jag kan inte mer än be om ursäkt för förseningen och hoppas att både forumsledning och medlemmar har överseende och blir nöjda med resultatet i alla fall. :o
Ska vispa ihop åtminstone en film ikväll tänkte jag.....

• Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
ToRy skrev:
Själv står jag här med skammens rodnad i ansiktet.
"Så går beslutsamhetens friska hy i eftertankens kranka blekhet över" :D

• Gilla
ToRy
  • Laddar…
nimhed skrev:

Nu så har jag testat att steglöst ställa in den. Det är inga problem att ställa in den 44°. Med vredet så låser den bra dessutom.

• Gilla
nimhed
  • Laddar…
ToRy: Säg till om du vill att jag lägger upp något mer åt dig ;)

Då ska vi se... Här kommer en film där jag testar spånpåsarnas effektivitet. Som alltid proffsigt ihopklippt... :D

[video=youtube;e5A4VReYzK0]https://www.youtube.com/watch?v=e5A4VReYzK0&feature=youtu.be[/video]

• Gilla
Chrissofsweden och 2 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
ToRy: Säg till om du vill att jag lägger upp något mer åt dig ;)
Minns inte om jag skickat några fler filmer till dig? Minns inte ens att jag skickade den du redan lagt upp... :rolleyes:

Men, du känner säkert till uttrycket; "Aj-a scratch-a your-a back, You-a scratch-a mine, eeh....." Snart så.... :D

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Intressant resultat vad gäller dammupptagningen då det blev tvärtom för mig :) Jag kapade dock fyrtiofemmor om det gör skillnad?

Hej igen! Det är sengångaren som är tillbaka efter flytt, problem med redigeringsprogram (och datorn) och raderade filmer.... :banghead:
Anyway! Jag fann ut att det ju går att klippa ihop filmer direkt i youtube så det har jag gjort nu. Vi får se hur resultatet blir... Filmen handlar om spånsugning medelst dammsugare. Tyvärr lyckades jag radera den sista hälften av filmerna, varför jag inte har något samlat virtuellt "bevis" på resultatet. Tycker dock det framgår av filmen att det är stor skillnad även med dammsugare, på samma sätt och troligen av samma anledning som med spånpåsarna...

För övrigt ser min tidplan ut såhär nu: Nu i helgen ska jag ut till stugan och fixa de sista filmerna, ta en massa foton och under veckan som följer ska resterande material publiceras. Då kommer jag också lägga in både bilder och text. Ber återigen om ursäkt för förseningen... :o

Nåväl, filmtajm!

[video=youtube;Wp2LweKtzrM]https://www.youtube.com/watch?v=Wp2LweKtzrM[/video]

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Ja just det ja! Glömde ju att Chrissofsweden hörde av sig för ett tag sedan! Han var så grymt imponerad av mina redigeringsskills att han frågade om jag kunde klippa ihop hans sista film. Självklart hjälper man en forumkompis i nöd! Så sagt och gjort, här är resultatet! Håll till godo! :)

[video=youtube;NPg_6p2Mx1o]https://www.youtube.com/watch?v=NPg_6p2Mx1o[/video]

• Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Jag har problem att se filmerna :/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.