Hemma har jag en laddbox så bespara tråden kommentarer att jag skall ha en sån.

Jag söker efter en portabel elbilsladdare att ha med för nödladdning när man är ute och far!
Ofta där jag stannar så finns det en 16A 3-fas handske så då vill jag nyttja denna. Annars så är det ofta 10-16A 1-fas shuko.
Jag söker efter en laddare som klarar hela spannet då givetvis med en adapter som hanterar formfaktorn i kontakten.

Finns det någon sådan? Eller måste jag ha tvåladdare med mig alltid?

schnyggve schnyggve skrev:
Där har vi en variant.

här är en till något lägre men ändå hutlöst pris
[länk]
Se till att få den "installerad" hemma så får du grön ROT på arbete och material. Resan/frakten får du tyvärr ingen ROT på.

Finns även NRG Kick och CTEC Njord, de tillsammans med juicebooster ska alla tre ha inbyggt DC-felskydd och jordfelsbrytare.

R Robert-san01 skrev:
Se till att få den "installerad" hemma så får du grön ROT på arbete och material. Resan/frakten får du tyvärr ingen ROT på.
Exakt den kommentaren TS undanbad sig!

Christer G.V. Christer G.V. skrev:
Exakt den kommentaren TS undanbad sig!
Du har alltså ingen koll?

Det är den portabla man ser till att få "installerad" hemma så man får GT ROT på den. Den behöver inte sitta kvar hemma efter montören åkt.

• Gilla
robhol
  • Laddar…
A
Teslas första upplaga (Gen 1) av deras portabla laddbox (Universal mobile connector, UMC) klarade trefas och enfas, och innehöll adaptrar till vanlig Schuko, blått enfasuttag samt rött trefasuttag.

De tillverkas dock inte längre, men dyker upp då och då på Blocket, Tradera och liknande. Brukar kosta kring 5000 kr.

Själv har jag en NRG KICK. En underbar liten pryl. Rekommenderas! O nej, inget tjatat om att den är dyr.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.