793 läst ·
10 svar
793 läst
10 svar
Söker elfirma i Göteborgstrakten
Medlem
· Västra Götaland
· 1 711 inlägg
Vet inte om jag ska våga ställa frågan här eller inte... men i hantverkarforumet får man inte ge referenser så vi provar i el-ditot istället.
Jag söker tips på en bra elfirma i Göteborgstrakten (Mölndal).
Arbetet består i allt elarbete på ett nybygge (storlek som en villa) och gärna även larm och passersystem/kodlås på samma gång.
Byggstart i vår/sommar, mesta eljobbet kommer alltså ske i höst.
Kommer vilja ha öppen redovisning av nettopriser på material med ett visst fastställt påslag.
Intresserad, eller har du tips? Skicka gärna ett PM om du inte vill skriva här.
Jag söker tips på en bra elfirma i Göteborgstrakten (Mölndal).
Arbetet består i allt elarbete på ett nybygge (storlek som en villa) och gärna även larm och passersystem/kodlås på samma gång.
Byggstart i vår/sommar, mesta eljobbet kommer alltså ske i höst.
Kommer vilja ha öppen redovisning av nettopriser på material med ett visst fastställt påslag.
Intresserad, eller har du tips? Skicka gärna ett PM om du inte vill skriva här.
Tjenare,
Jag har ett tips. En kille som har egen firma som mitt företag anlitar ibland för brandlarmsinstallationer. Vet att han sysslar med både stark- och svagström, säkerhetssystem och så vidare, både hemma hos folk och i större sammanhang. Ska bara kolla med honom om jag kan ge dig hans nummer....
Mvh,
ToRy
Jag har ett tips. En kille som har egen firma som mitt företag anlitar ibland för brandlarmsinstallationer. Vet att han sysslar med både stark- och svagström, säkerhetssystem och så vidare, både hemma hos folk och i större sammanhang. Ska bara kolla med honom om jag kan ge dig hans nummer....
Mvh,
ToRy
Medlem
· Västra Götaland
· 1 711 inlägg
Det där trodde jag bara Skanska höll på med... Hoppas du hittar någon firma som går med på det. Det kan nog vara svårt på ett sånt litet projekt, speciellt nu när de flesta verkar ha mycket att göra.martinradbo skrev:
Det är rätt vanligt, men nackdelen för kunden är att ju mer installatören betalar i netto för sitt matr. ju mer tjänar han. Så "viljan" att hålla ner matr priserna troligen blir lite lägre. För vem vill hålla på och förhandla låga priser om det bara innebär sämre förtjänst?
Jo, så är det. Dessutom kan man tjäna bra på det som elektriker med rätt så enkla (men fula) knep.elmont skrev:
Som kund tror jag det är bättre att be om offert så man får reda på vad det kommer kosta i pengar och inget annat.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 711 inlägg
Jag har själv hyggliga priser på Ahlsell på elprylar, så ett absolut villkor är att det inte blir mer än marginellt dyrare än det. Jag kommer jämföra på några exempelprodukter innan start också. Troligen har elfirman lite bättre rabatter och sen lite påslag på det så blir det bra.
Men det där återstår väl att se.
Men det där återstår väl att se.
Klicka här för att svara