8 607 läst ·
4 svar
9k läst
4 svar
Söker efter duschslang för tvättställ...
Hej!
Är i behov av en duschslang som kopplas till tvättställsblandare. För många år sedan när jag bodde i en lägenhet utan dusch så hade jag en slang som man helt enkelt tryckte på utkastet på tvättställsblandaren. Det satt en slags "gummitratt" som höll slangen kvar på blandaren. Det fungerade utmärkt. Om någon vet var man kan få tag på en sådan skulle jag bli oerhört glad och tacksam! Någon kanske har en egen lösning på problemet. Det är självklart också välkommet!
Är i behov av en duschslang som kopplas till tvättställsblandare. För många år sedan när jag bodde i en lägenhet utan dusch så hade jag en slang som man helt enkelt tryckte på utkastet på tvättställsblandaren. Det satt en slags "gummitratt" som höll slangen kvar på blandaren. Det fungerade utmärkt. Om någon vet var man kan få tag på en sådan skulle jag bli oerhört glad och tacksam! Någon kanske har en egen lösning på problemet. Det är självklart också välkommet!
En sådan här: http://www.rinkabyror.se/?showart.aspx?id=1259
Man kan byta ut silen på blandaren till en med utvändiga gängor. Sen är det bara skruva på slangen vid behov. Har ingen bra länk men jag vet att det finns för jag köpte en till förra huset när jag ville sätta en trädgårdsslang på tvättstugeblandaren.
Men då fick jag ha ytterligare en adapter.
Men då fick jag ha ytterligare en adapter.
Nu har jag faktiskt hittat det som egentligen passar mig utmärkt. En tvättställsblandare med inbyggd handdusch. Hade beställt en Hansgrohe Focus S tvättställsblandare utan handdusch. Men efter lite sökande på nätet (egentligen ganska mycket sökande) hittade jag samma blandare fast med handdusch som kommer ut under handfatet genom blandaren nertill. Inget skruvande på blandarpipen och slangen finns alltid till hands. Den andra tvättställsblandaren kommer jag att använda till gästtoan när jag renoverar den. Enda nackdelen med den nya blandaren är att man inte kan ha en bottenventil med lyfthandtag utan jag var tvungen att köpa en "push-open"-variant istället. Skall nog fungera bra ändå hoppas jag.
Så här ser blandaren ut i alla fall:

För övrigt, tack för svaren. Hade jag inte hittat denna blandare hade jag antagligen köpt en s.k. "Handy dusch" som någon föreslog tidigare.
Så här ser blandaren ut i alla fall:

För övrigt, tack för svaren. Hade jag inte hittat denna blandare hade jag antagligen köpt en s.k. "Handy dusch" som någon föreslog tidigare.
Klicka här för att svara