Hej!

Vi är på jakt efter ett "vanligt" badkar (ej bubbel) som är max 90 brett och 160, långt, gärna en hörnmodell och med en "sitt" del,

Finns många sånna som är 100breda och det är lite att ta i, blir väldigt fullt.

Någon som vet om något sådant och vad kan det tänkas kost?

typ ett sånt här: http://www.classicpool.se/leda.html#

Hälsningar /Biancca

Typ sånna, vet du om det finns med "sittdel" på sidan. Bauhaus har tydligen men vi har över 50 mil till närmsta bauhaus. Ingen som vet om de skickar??

Jag var inne på ett Svedbergs C170. Litet och ganska billigt men jag ångrade när jag kollade på det, kändes "smäckigt". Trodde Svedbergs hade enbart bra grejer men det kändes inte bra. Å andra sidan, med det priset så borde inte förväntningarna vara högre. Det är säkert prisvärt som man säger. Jag tänkte klämma in ett R180 http://www.svedbergs.se/se/produkter/mobelserier/badkar/?uid=c63b4c104b80dc3ae256cb7aeb096b29 men det är 180 långt så det funkar väl inte för dig då tyvärr.

När vi skulle ha badkar la jag ut en annons på blocket, fick 30 svar med de mått jag ville ha, kanske svårare om man ska ha lite mer special, men prova om du kan stå ut med begagnat. vi bytte propp och snickrade egen front, ser helt nytt ut!

Vet inte om jag tyckte att svedbergs hade så billiga badkar, vi hade inte tänkt byta men nu när badrumet är fint och fräscht skulle det ju vara trevligt med ett nytt kar också men budgeten vet jag inte om den tillåter det.

Ett 90x160 hade varit perfa.

Kanske skulle prova blocket

Ett C170 kostar ungefär 3000 spänn. Det tycker jag är billigt för ett badkar även om jag inte tycker det känns så kul.

Det (c170) går att köpa utan bubbel. Finns överallt där de säljer Svedbergs sortiment.
t.ex.
www.sigro.se
www.badrumsgruppen.se
Bauhaus o.s.v

Den stora nackdelen med det karet är att det är så grunt. Man ska vara ganska liten för att trivas där.

Vår rörmockare avrådde å det bestämdaste från Svedbergs produkter när vi renoverade badrumemt, de hade för dålig finish enligt honom, Hans erfarenhet var att det alltid var små sprickor, avslagna flisor, emaljskador mm. Vi köpte andra märken så jag har inga egna erfarenheter.

Hmmm...det verkar vara svårt att få tag på ett badkar enligt mina önskemål....

åååhhhh...det är perfekt, att jag inte hittade det själv!

Undra om det är med eller utan bubbelsystem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.