2020 försökte jag göra min praktik, men då jobbade alla hemifrån, så det fanns knappt några kontor som tog emot praktikanter.
2022 var jag färdig med min master, men då hade ekonomin slagit hårt mot branschen, och nästan inga nyutexaminerade fick jobb.
Nu har jag landat i att det rimligaste sättet för mig att få jobba med det jag drömmer om är att starta eget.
Jag anser mig ha hög teknisk kompetens och hanterar programvaror bra, men jag saknar den praktiska erfarenheten av att driva ett projekt från idé till färdig byggnad, och vill inte låta mina kunder betala för att jag ska lära mig.
Jag söker därför en mentor, som kan dela med sig av sin ovärderliga erfarenhet av att vara verksam som arkitekt. Tyvärr så saknar jag de ekonomiska förutsättningarna för att kunna betala för detta på något annat sätt än genom tacksamhet. Om ni känner att ni hade kunnat vara min mentor så får ni väldigt gärna höra av er till mig via ett privat meddelande här på forumet.
Men, även om ni känner att det hade varit ett för stort åtagande så hade jag gärna velat höra vad för råd ni hade gett till er själva som nyutexaminerade eller när ni startade eget.
Jag tackar på förhand, och hoppas jag kan få hjälp att röra mig framåt.