9 109 läst ·
33 svar
9k läst
33 svar
Soffbord av björk... kanske
Långt mellan arbetspassen...
Nu har jag passat in alla tappar till benen. Ok, det kanske skulle varit nacke på tapparna men så blev det inte. Här hyvlar jag noten för "knapparna" som tipsats om i tidigare inlägg. Jag tänker att det borde räcka med två i varje kortände.
Nu har jag passat in alla tappar till benen. Ok, det kanske skulle varit nacke på tapparna men så blev det inte. Här hyvlar jag noten för "knapparna" som tipsats om i tidigare inlägg. Jag tänker att det borde räcka med två i varje kortände.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vilken rolig tråd! Kul att se framsteg och att det är fler än jag som har projekt som ligger och drar några månader
och här blir ju resultatet riktigt fint också... jag ser fram emot fortsättningen, snygt jobbat!
Det närmar sig:
Klart för avdammning och ytbehandling.
Långt ifrån perfekt men det ska det ju inte vara då kommer man inte våga använda det.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klart för avdammning och ytbehandling.
Långt ifrån perfekt men det ska det ju inte vara då kommer man inte våga använda det.
Nu återkommer frågan om ytbehandling. Jag har experimenterat lite.
Hela provbiten är oljad två gånger med hårdvaxoljan och till vänster om kvisten har jag dessutom polerat med Briwax.
Här är en bättre bild på resultatet.
Det är lite svårt att se på bilden men jag tycker det blir en djupare lyster på trät där jag vaxat. Finns det några nackdelar?
Logga in
Skapa konto
Hela provbiten är oljad två gånger med hårdvaxoljan och till vänster om kvisten har jag dessutom polerat med Briwax.
Här är en bättre bild på resultatet.
Logga in
Skapa konto
Det är lite svårt att se på bilden men jag tycker det blir en djupare lyster på trät där jag vaxat. Finns det några nackdelar?
Vilken härlig tråd! Vad mycket fina gamla(?) hyvlar du har.
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg