Har 3 år i rad fått gå upp och skrapa/borsta bort färg som släppt och sedan målat med hammarlack.
Taket för övrigt är i bra skick och rostar inte så tydligen är den behandlad med något.
Ska man byta söder sidan eller hur ska man kunna få bort allt och måla om. för jag tror att om jag skrapar och tvättar allt och målar om hela taket så kommer underfärgen släppa på vissa ställen som den gjort i 3 år. Dock alltid på nya ställen.
Taket för övrigt är i bra skick och rostar inte så tydligen är den behandlad med något.
Ska man byta söder sidan eller hur ska man kunna få bort allt och måla om. för jag tror att om jag skrapar och tvättar allt och målar om hela taket så kommer underfärgen släppa på vissa ställen som den gjort i 3 år. Dock alltid på nya ställen.
Produkter som diskuteras: "skrapa färg"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Testa en annan färg kanske?
Jag har köpt coro-flex som är en konsumentverson av en proffsfärg. Finns på Bygghemma exempelvis. Grundfärg och täck i ett.
Jag har köpt coro-flex som är en konsumentverson av en proffsfärg. Finns på Bygghemma exempelvis. Grundfärg och täck i ett.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Jag har samma problem och hoppas att all färg släpper snart så får jag ett zinkgrått tak, har inte tänkt dutta på färg.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Det gör inte min heller, riktigt
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

