Har 3 år i rad fått gå upp och skrapa/borsta bort färg som släppt och sedan målat med hammarlack.
Taket för övrigt är i bra skick och rostar inte så tydligen är den behandlad med något.
Ska man byta söder sidan eller hur ska man kunna få bort allt och måla om. för jag tror att om jag skrapar och tvättar allt och målar om hela taket så kommer underfärgen släppa på vissa ställen som den gjort i 3 år. Dock alltid på nya ställen.

• Närbild av svart plåttak med avflagad färg och vattendroppar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på svart plåttak med flagande färg och ytrost, behov av omålning är synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Testa en annan färg kanske?

Jag har köpt coro-flex som är en konsumentverson av en proffsfärg. Finns på Bygghemma exempelvis. Grundfärg och täck i ett.

Problemet är att den gamla färgen släpper, inte hammarlacken, så om jag ska måla om allt måste jag få bort alla färg eller byta södersidan.

Jag har samma problem och hoppas att all färg släpper snart så får jag ett zinkgrått tak, har inte tänkt dutta på färg.
Protte

• Gilla
lasseboy
  • Laddar…
Den va bra men frun orkar inte vänta tills allt släppt, är det zinkplåt vi har då? Trodde först det va aluminium plåt men magneten bet så det måste va plåt som är behandlad.

Det gör inte min heller, riktigt

• Gilla
lasseboy
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.