Är det något problem/olämpligt med att koppla flera sockerbitar utmed en och samma elslinga (sladd till taklampa)? Vi skulle behöva skarva en sladd två gånger men är lite osäkra om det är en bra tanke…
 
Det går väl bra, men ”sockerbiten” saknar dragavlastning och ska sitta i en dosa. Det är alltså inte ok att ha helt synliga kopplingar.
 
Rätt är väl att köpa en ny kabel så du inte behöver skarva, möjligtvis bara i ”lampkoppen”
 
  • Gilla
elmont och 1 till
  • Laddar…
E
B Betonggrå skrev:
Är det något problem/olämpligt med att koppla flera sockerbitar utmed en och samma elslinga (sladd till taklampa)? Vi skulle behöva skarva en sladd två gånger men är lite osäkra om det är en bra tanke…
Ingen ovanlig syn.
Men snyggare som föreslås ovan.
 
Tack för input!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.