2 536 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Sockelisolering
Har nu undersökt marknaden för Isolerelement dvs
cellplast med betong utsida. Tycker att de är alldeles
för dyra. Det bästa priset jag lyckats hitta är 250:-/m2.
Är det någon som vet var man kan hitta bättre priser?
Hjälp mig snälla!
Se länken för att se broschyr från en tillverkare.
http://www.jackon.se/brosjyre/Siroc grundelement.pdf
cellplast med betong utsida. Tycker att de är alldeles
för dyra. Det bästa priset jag lyckats hitta är 250:-/m2.
Är det någon som vet var man kan hitta bättre priser?
Hjälp mig snälla!
Se länken för att se broschyr från en tillverkare.
http://www.jackon.se/brosjyre/Siroc grundelement.pdf
Hade du tänkt slamma/putsa utsidan...eller funderar du på sockelisolering med "stenliknande" utseende?
Själv går jag i sistnämnda tankar.
Jag söker däremot stora eternitskivor som finns på vissa kåkar (2700x800mm) för att ställa utanför en vanlig marksiva utanpå befintlig sockel.
Kruxet är att få tag i eternitskivorna...det är rykande åtgång på dem!!
/Henke
Själv går jag i sistnämnda tankar.
Jag söker däremot stora eternitskivor som finns på vissa kåkar (2700x800mm) för att ställa utanför en vanlig marksiva utanpå befintlig sockel.
Kruxet är att få tag i eternitskivorna...det är rykande åtgång på dem!!
/Henke
´Fasting65 skrev:
DAgens material...näe det kan man ju inte påstå...det är ju därför det är så gratis att få..hehe!
Det kostar ju ca: 1500kr/ton att deponera...därför brukar folk bli mer än glada om nån vill hämta det!
/Henke
Klicka här för att svara