Har nu undersökt marknaden för Isolerelement dvs
cellplast med betong utsida. Tycker att de är alldeles
för dyra. Det bästa priset jag lyckats hitta är 250:-/m2.

Är det någon som vet var man kan hitta bättre priser?

Hjälp mig snälla!

Se länken för att se broschyr från en tillverkare.

http://www.jackon.se/brosjyre/Siroc grundelement.pdf
 
Hade du tänkt slamma/putsa utsidan...eller funderar du på sockelisolering med "stenliknande" utseende?

Själv går jag i sistnämnda tankar.

Jag söker däremot stora eternitskivor som finns på vissa kåkar (2700x800mm) för att ställa utanför en vanlig marksiva utanpå befintlig sockel.

Kruxet är att få tag i eternitskivorna...det är rykande åtgång på dem!!

/Henke
 
Ehm, det finns ju Minerit och andra varumärken av typen fibercement. Eternit är ju inte direkt dagens material.
 
Fasting65 skrev:
Ehm, det finns ju Minerit och andra varumärken av typen fibercement. Eternit är ju inte direkt dagens material.
´
DAgens material...näe det kan man ju inte påstå...det är ju därför det är så gratis att få..hehe!
Det kostar ju ca: 1500kr/ton att deponera...därför brukar folk bli mer än glada om nån vill hämta det!

/Henke
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.