Byggahus.se

Snyggaste LLVP?

602 läst  12 svar

1. yonna
    Medlem · Nivå 14
    ... eller kanske snarare minst fula LLVP?
    Den avses placeras i vardagsrummet (där redan pelletskamin är den primära värmekällan för litet enochenhalvplan hus på 106 kvm). Förmodar att LLVP främst kommer att användas då jag är bortrest; kanske/ev som förstärkning dec-jan.

2. Krokben
    Medlem Nivå 1
    Mitsubishi Hero. Snygg innedel med 4 färger att välja mellan. Vi har vår i vardagsrummet och både jag och sambon tycker den är snygg faktiskt.

3. electroluxaren
    Medlem · Nivå 15
    Jämfört med pellets kamin är alla llvp snygga...

• Laddar…
  4. Stefflo
    Husägare · Nivå 5
    Har precis beställt två stycken jag också, en hero i vardagsrum och en med bara ac för sovrummet. Tyckte de såg ok ut men valde vita ändå.
    Den känner också av om man eldar i kamin och stänger då av värme men fortsätter köra fläkten för att vispa vidare värmen från kaminen.

• Laddar…
  5. C
    Medlem · Nivå 7
    Den stänger av kompressorn och sänker fläkthastigheten till ett minimum för att känna av temperaturen när den nått inställd temperatur.
    Den fortsätter inte köra fläkten på någon annan hastighet.
    Du kan däremot ställa den i rent fläktläge och då använda valfri fläkthastighet.

• Laddar…
  6. P
    Medlem Nivå 8
    Mitsubishi KJ alt. Daikin Origo kanske? Golvkassetter som även går att hänga på vägg under en fönsterpost t.ex.

• Laddar…
  7. C
    Medlem · Nivå 7
    Om du kommer använda pelletskaminen rätt mycket även efter installation av en luftvärmepump av någon anledning så kanske Toshiba Daiseikai 9 modell 25 kan vara ett alternativ då den har kaminfunktionen som nämndes i samband med Mitsubishi LN HERO

• Laddar…
  8. yonna
    Medlem · Nivå 14
    Är nämnda produkter lika lämpade för sommarkylning?

9. C
    Medlem · Nivå 7
    Alla luft/luft värmepumpar kan man använda som AC
    Golvmodeller kan ha lite svårare med spridningen beroende på placering och planlösning

10. yonna
    Medlem · Nivå 14
    Det gäller inte golvmodell. Det lämpligaste och snyggaste vore att placera den ovanför bokhyllan, mitt emot trappan som är 3,5 m från väggen. Jag har inte funnit måtten på nätet: mellan bokhylla och tak är bara 27 cm vilket jag misstänker är för litet.

Misstänker att jag behöver separat del för kylning för övervåningens sovrum. Det är synd att det inte finns någon vettig portabel lösning för detta. Bottenvåningens stenväggar ger mycket behagligt klimat när sommartemperaturen går över 30 grader.

Redigerat
  11. C
    Medlem · Nivå 7
    Med bara 27cm blir det svårare.
    Ta hem ett par olika återförsäljare så kanske dom på plats kan ge förslag på modell och placering

12. P
    Medlem Nivå 8
    Mig veterligen är det nog bara bosch/ivt "ufo" som klarar det måttet (kallar den så, eftersom innedelen enl min mening är groteskt ful)

13. C
    Medlem · Nivå 7
    Ska man få till en vettig luftspalt ovanför så blir det nog värre om nu inte den har extremt låg innerdel ?

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka