Renoverar en toalett (ej badrum) Har ni tips på hur jag snyggast kan få till koppling till handfat och toalett. Vänster är varmvatten och till höger kallvatten. Avståndet mellan de två rören för kallvatten är 4 cm. Röret längst till höger går till toaletten. Samtliga tre rör är 12 mm koppar
 
  • Väggen i en toalettrenovering med två kopparledningar för vatten och ett rör för avlopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Anders_Gustafsson skrev:
Renoverar en toalett (ej badrum) Har ni tips på hur jag snyggast kan få till koppling till handfat och toalett. Vänster är varmvatten och till höger kallvatten. Avståndet mellan de två rören för kallvatten är 4 cm. Röret längst till höger går till toaletten. Samtliga tre rör är 12 mm koppar
Vart ska handfatet sitta?
 
Skånepöjk
A Anders_Gustafsson skrev:
Renoverar en toalett (ej badrum) Har ni tips på hur jag snyggast kan få till koppling till handfat och toalett. Vänster är varmvatten och till höger kallvatten. Avståndet mellan de två rören för kallvatten är 4 cm. Röret längst till höger går till toaletten. Samtliga tre rör är 12 mm koppar
flrstår inte vad du menar.

du sätter en dubbelbricka och en singelbricka. 3st vinkel ballofixer, klart
 
Behöver förtydliga min förklaring.
 
  • Vatteninstallation med ritade linjer som förtydligar vattenledningarnas sträckning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Christian Stensson
  • Laddar…
Krilleman
Krilleman
Det som kan ställa till det för dig är ev. stödhylsa som sitter i befintlig koppling. Då blir det kinkigt att få ut den gamla kapade stödhylsan.

Ta isär en koppling och kika in om du ser den klassiska kanten på stödhylsan eller bara rörets ände.
 
Handfat med synliga rörinstallationer och en toalett i ett nyrenoverat badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här blev resultatet Flexrören från blandaren räckte inte ända ner till vägganslutningen, så jag fick böja lite rör. Är väl halvnöjd, får tänka till lite mer nästa gång
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.