Renoverar en toalett (ej badrum) Har ni tips på hur jag snyggast kan få till koppling till handfat och toalett. Vänster är varmvatten och till höger kallvatten. Avståndet mellan de två rören för kallvatten är 4 cm. Röret längst till höger går till toaletten. Samtliga tre rör är 12 mm koppar
Vart ska handfatet sitta?A Anders_Gustafsson skrev:
flrstår inte vad du menar.A Anders_Gustafsson skrev:
du sätter en dubbelbricka och en singelbricka. 3st vinkel ballofixer, klart
Hur mycket rakt rör har du mellan koppling till kakel?
Vatettes väggbricka 4cc behöver ett fritt kapmått på 21mm för 12mm rör.
https://www.vatette.se/produkter/va...2-ror-dy101215-for-koppar-rostfria-stalror-2/
https://www.vatette.se/produkter/va...1-ror-dy101215-for-koppar-rostfria-stalror-2/
Vatettes väggbricka 4cc behöver ett fritt kapmått på 21mm för 12mm rör.
https://www.vatette.se/produkter/va...2-ror-dy101215-for-koppar-rostfria-stalror-2/
https://www.vatette.se/produkter/va...1-ror-dy101215-for-koppar-rostfria-stalror-2/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
21mm har jag
Det som kan ställa till det för dig är ev. stödhylsa som sitter i befintlig koppling. Då blir det kinkigt att få ut den gamla kapade stödhylsan.
Ta isär en koppling och kika in om du ser den klassiska kanten på stödhylsan eller bara rörets ände.
Ta isär en koppling och kika in om du ser den klassiska kanten på stödhylsan eller bara rörets ände.
Klicka här för att svara


