Vi har en luftvärmepump på väggen i trappen till övervåningen, och inget knas med det.
För nåt år sen byttes en gammal pump ut mot en ny varav lite gammal strukturtapet blev synlig i ett väldigt litet utrymme mellan nya pumpen och väggen.
All annan tapet har tidigare blivit bredspacklad, så nu -varenda gång jag går ner för trappen- så ser jag den lilla stumpen med gammal strukturtapet.

Så, min fråga är således om det finns något vettigt sätt att snygga till det hela? Finns det minispacklar, eller någon som har någon annan smart ide?

Utrymmet är ca 2-3 cm.

Bifogar bild.

• Luftvärmepump monterad på vägg med synlig gammal strukturtapet i smal glipa intill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En lång pensel kanske så du kan måla i, svårt att få in spackel där kanske

J Johaan84 skrev:
Vi har en luftvärmepump på väggen i trappen till övervåningen, och inget knas med det.
För nåt år sen byttes en gammal pump ut mot en ny varav lite gammal strukturtapet blev synlig i ett väldigt litet utrymme mellan nya pumpen och väggen.
All annan tapet har tidigare blivit bredspacklad, så nu -varenda gång jag går ner för trappen- så ser jag den lilla stumpen med gammal strukturtapet.

Så, min fråga är således om det finns något vettigt sätt att snygga till det hela? Finns det minispacklar, eller någon som har någon annan smart ide?

Utrymmet är ca 2-3 cm.

Bifogar bild.
smeta på mycket spacken med en sån lång smal spatel, typ lägga grädde på tårtan sorten. Sen limmar du sandpapper på en bräda å slipar ner tills det blir jämt.

Eller såga ut en listbit som passar. Lite längre än höjden på pumpen. Skruv upptill och nertill. Klart.

Enkelt och snyggatre än försöka kleta så långt in

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.