Hej alla!
Är det ngn som har förslag på hur man skulle kunna göra för att snygga till våran källartrapp (se bilder).
Slipa?
Måla?
Putsa?
Annat?
Mvh
Betongtrappa till källare med slitage och svart källardörr, behov av renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slitna betongtrappsteg i en källartrappa som behöver renoveras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sliten källartrapp av betong med sprickor och en gammal metallucka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tvätta
 
  • Gilla
Zorro03
  • Laddar…
P
Bra tråd då jag har samma sits. Hoppas på att fler kommer med förslag.
 
  • Gilla
Zorro03
  • Laddar…
D Melb skrev:
Tvätta
Har kört med högtryckstvätt på väldigt nära håll, så jag skulle vilja säga att den är tvättad. Eller tänkte du på ngt annat sätt?
Mvh
 
Du kan syratvätta trappen och få en snygg yta!
Eller slipa all betong och behandla med lämplig produkt.
 
  • Gilla
Zorro03
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Du kan syratvätta trappen och få en snygg yta!
Eller slipa all betong och behandla med lämplig produkt.
Tack för tipsen, börjar luta åt att slipa.
Vad skulle ni behandla den med efteråt eller ska man lämna den obehandlad för att slippa underhåll?
 
mexitegel mexitegel skrev:
Du kan också klä den med någon stenprodukt, finns lite varianter på tex [länk]
Tack för tipset, kanske kan vara ngt för trappstegen. Skulle också vilja fixa sidorna.
 
Vi satte deras tunna (12mm) skiffer på vår entretrappa i dansk sjösten. Vi är väldigt nöjda. Om du ska måla på betong är silikatfärg att föredra.
 
  • Gilla
Zorro03
  • Laddar…
Z Zorro03 skrev:
Tack för tipsen, börjar luta åt att slipa.
Vad skulle ni behandla den med efteråt eller ska man lämna den obehandlad för att slippa underhåll?
Måla väggarna hade jag nog gjort och kanske någon epoximassa med sand i till stegen.
 
  • Gilla
Zorro03
  • Laddar…
Nygråmålad dörr och sockel med rengjord och målad betongyta, avlägsnat soprum och ny singel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålat svart räcke med klätterväxter, nyplanterad rabatt och gångväg med singel och plattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad trappa med ny dörr och lampa, målat räcke och singel med plattor vid hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

F Fred vom Jupiter skrev:
Jag lät de här typerna renovera vår entrétrapp.
[länk]
Det funkade bra och känns som ett hållbart system.
Ibland tar saker lite längre tid än planerat, men nu är det klart :)
Rev bort soprummet och murade igen och putsade.
Rengjort med högtryckaren och målat med silikatfärg (hoppas det håller ett tag).
Målat brunn och ny dörrstopp.
Gjutit ny sockel till dörr, ny dörr, ny lampa.
Målat räcke och tagit bort gräsmattan och lagt singel med plattor.
En liten rabatt blev det också
 
  • Renoverad källaringång med nya murade väggar, gråmålad trappa, ny dörr och lampa samt singel och plattor ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Klaugust och 6 till
  • Laddar…
Z Zorro03 skrev:
[bild] [bild] [bild]


Ibland tar saker lite längre tid än planerat, men nu är det klart :)
Rev bort soprummet och murade igen och putsade.
Rengjort med högtryckaren och målat med silikatfärg (hoppas det håller ett tag).
Målat brunn och ny dörrstopp.
Gjutit ny sockel till dörr, ny dörr, ny lampa.
Målat räcke och tagit bort gräsmattan och lagt singel med plattor.
En liten rabatt blev det också
Hur har det gått med färgen, håller den? Är själv i startgroparna att renovera i vår.
 
M MikaelSvensson skrev:
Hur har det gått med färgen, håller den? Är själv i startgroparna att renovera i vår.
Ser hyfsat ut ännu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.