3 832 läst ·
27 svar
4k läst
27 svar
Snygg web-kontroll av vedanläggning
Hur gör ni som kör med acctankar med givarna - DS18S20? har satt mina uppe å nere på cu 28mm röret (har mina i serie) men får för låga värden 50-58grader fast det är 80grader....dom ligger bara mot rören med en stripe band runt sig, har även vanliga anläggningstermometer där å den visar 78-80grader på röret. Ideer?
Prova att lägga rejält med kopparpasta mellan rör och termometrar funkade på mina anliggnings iallafall.Thor skrev:Hur gör ni som kör med acctankar med givarna? har satt mina uppe å nere på cu 28mm röret (har mina i serie) men får för låga värden 50-58grader fast det är 80grader....dom ligger bara mot rören med en stripe band runt sig, har även vanliga anläggningstermometer där å den visar 78-80grader på röret. Ideer?
Du har väl isolerat dom också?Thor skrev:Hur gör ni som kör med acctankar med givarna - DS18S20? har satt mina uppe å nere på cu 28mm röret (har mina i serie) men får för låga värden 50-58grader fast det är 80grader....dom ligger bara mot rören med en stripe band runt sig, har även vanliga anläggningstermometer där å den visar 78-80grader på röret. Ideer?
jag har inte kommis så långt ännu, har inte satt dit skorstenen, men ett väderskydd kan nog behövas, kanske med lite värme i? sen får jag dra ner två trådar för matningen av tempgivaren eftersom batterierna inte lär räcka så länge...
jag har bara testat den inne i huset och räckvidden var då drygt 12 meter utan problem, får se hur det går när det är dubbla trp20 plåttak...
jag har bara testat den inne i huset och räckvidden var då drygt 12 meter utan problem, får se hur det går när det är dubbla trp20 plåttak...
Tejpa dom med aluminiumtape och isolera med rörskålar.
jag har beställt ett tempkit från: http://www.wallmark.se/
och så har jag beställt gratisprov av tempgivarna från tillverkaren av dom
ska bli kul att "leka" med dom
och så har jag beställt gratisprov av tempgivarna från tillverkaren av dom
ska bli kul att "leka" med dom
Sådärja, nu har man då byggt interfacet och kommit igång hjälpligt med lämpömittari, men hur ska man lyckas få ut allt på webben? Nån som har gjort nån bra manual för oss som inte kan finska? Förslag på andra bra program? Kodexempel i PHP?
Precis är oxå inne på samma sak men det verkar lite lurigt att göra.sm4vzk skrev:
Klicka här för att svara