Har någon tips på en brandstege/ räddningsstege/ fasadstege som ser bra ut? På äldre hus sitter det oftast ganska nätta stegar som är målade i husets kulör och smälter in fint.
Vi vill inte ha en utfällbar stege då fönstret högst upp öppnas utåt vilket gör att placeringen på en sådan list blir under fönstret, vilket ger ungefär 50 cm avstånd från fönsterkarm till första steget enligt stegfabrikens expert. Detta blir för högt för barnen och det känns inte heller aktuellt att montera en stor avsats på fasaden under fönstret.
Höjden från nedre fönsterkarm till mark är ungefär 7 meter. Tänker att stegen slutar en bit över mark så ca 6 meter stege känns lagom.