Hej,
Badrumsrenoveringen är i full gång, och dom jobbar med golvvärmen nu, av märket T2 Blue. Manöverpanelen kommer hamna precis under touchdimmern för belysningen, men helst vill jag dölja golvärmens panel med en snygg lucka. Elektrikern kunde inte på rak arm säga om det finns någon sådant, så jag tänkte kolla här.
Tänkte något i denna stil, fast snyggare:
Någon som vet var man kan köpa denna typ av luckor?
Själva manöverpanelen ser ut såhär, som jag förstått det:
Dimmern är för övrigt från Gira, och jag väntar svar från kundtjänsten hos deras svenska representant Eurocontact. Men kanske någon här har sett någon snygg lucka från Gira?
Badrumsrenoveringen är i full gång, och dom jobbar med golvvärmen nu, av märket T2 Blue. Manöverpanelen kommer hamna precis under touchdimmern för belysningen, men helst vill jag dölja golvärmens panel med en snygg lucka. Elektrikern kunde inte på rak arm säga om det finns någon sådant, så jag tänkte kolla här.
Tänkte något i denna stil, fast snyggare:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som vet var man kan köpa denna typ av luckor?
Själva manöverpanelen ser ut såhär, som jag förstått det:
Logga in
Skapa konto
Dimmern är för övrigt från Gira, och jag väntar svar från kundtjänsten hos deras svenska representant Eurocontact. Men kanske någon här har sett någon snygg lucka från Gira?
haha. jo kanske :|tank77 skrev:
Men vill helst inte ha en massa lättåtkomliga knappar framme sådär. Och så snygg är den faktiskt inte! (helt ärligt så tycker jag den faktiskt är ful, men det kanske du tyckte också, men uttryckte det ironiskt...)
Helst ville jag ha den undangömd vid elcentralen i hallen, men då berättade elektrikern att utifall givaren/termostatfunktionen i golvslingan går sönder så finns det en fallback-termostat inbyggd i manöverdosan, och om den sitter i ett annat rum kommer den att låta värmen gå hela tiden och göra det väldigt varmt i badrummet. Tydligen är det väldigt osannolikt att detta skulle hända de närmaste åren, men han menade att det ändå kan vara smart att låta den sitta inne i badrummet just pga detta. Jag har inte bestämt mig ännu hur jag vill göra, men lutar nästan åt att låta den sitta ute i hallen ändå, om jag inte hittar nån snygg lucka.
Du missade att jag skrev att jag letade efter en snygg lucka, och inte en "fult lock"?tank77 skrev:
Exempelbilden var bara just ett exempel, för att visa funktionen. Exakt hur jag skulle vilja att det såg ut vet jag inte, men ramen runt dimmern kommer vara i vitt glas, så något som passade ihop med det vore inte helt fel.
Men tydligen verkar jag vara den enda som efterfrågar denna typ av lucka, så det går säkert inte att hitta...
Redigerat:
Hittade ett exempel som är nästan som jag vill ha (dock modell större, och annat typ av installation, och luckorna täcker bara knapparna), men ändå rätt snyggt. Som ett bevis på att det inte är något som är omöjligt att få till rent stilmässigt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara