M@ZE skrev:
Håller helt med :) Vi valde More Inxx till badrum och kök ..
inxx är riktigt läcker, det blir den i bad o kök för vår del också.

Hemmakatten
KarlXII skrev:
Enligt min röris är allt utom FM Mattson, Mora, Grohe, Damixa och Oras bara skit och skall undvikas.
Lite fyrkantigt kanske, men det är ändå erfarenheten som talar.
Jag fick rejält med skäll när jag ville att han skulle montera en fantastiskt snygg blandare från Bauhaus. Det var bara att åka tillbaka med den. :)
Det kan väl knappast vara samma röris vi använt?::) EXAKT samma sak hände mig! Och "den franska skiten" (citat från rörmokaren om toastolen jag ville köpa) blev slutligen en Gustafsberg. ;D

Hej alla, intressant diskussion!

Min drömblandare är Vola som många andra "designblandare" grundar sina former på. Dom svenska blandarna fungerar väldigt bra men är ju väldigt tråkiga designmässigt.
Mora Inxx är nog en bra kompromiss mellan design o funktion...

Är det nån som bet vad en Vola blandare kostar?

Vola är löjligt dyra som all VVS i Sverige. Jag köpte min KV1 köksarmatur i Danmark - http://www.evvs.dk. Tyvärr skickar de inte till Sverige utan man måste ha en kurir.

OBS att KV1 har ett mycket kort rör, så vi ska köpa ett förlängningsrör så man kan diska grytor i köket utan sull.

Om vi ändå pratar om snygga blandare måste man känna till Dornbracht.
http://www.dornbracht.com
Detta är blandarna som många andra kopierar. Kolla med Gustavsberg för ÅF.

Det vart en Mora Mega och en Mora INXX här till sist i 'rostfri' finish :D

Hittade denna tråd för ett tag sedan när jag sökte på blandare. Hittade en massa länkar till Danmark - men tyckte det var lite krångligt att de inte skickade till Sverige.

Hittade dock sajten Blandare VVS Kranar Kran som fixar blandare från Tyskland. Hade inga FM eller Mora, men de flesta tyska kvalitétsblandare (Vola, Hansgrohe, Dornbracht etc) till kanonpriser om man jämför med Lindströms i Lomma och andra VVS-affärer.

Själv fick jag mina prylar utan problem efter 20 dagar.

Lycka till!

Vi köpte en blandare från Noken till badrummet, om jag inte minns fel så fanns den även som köksblandare. Den kostade 3500:-, men blir man kär så blir man.
Dom har flera blandare som är riktigt snygga.

Noken Quatro
Välj kakel och klinker från Kakelpalatzet.

Fasting65 skrev:
...Mora Inxx är förresten bara omstämplade från danska Börma...
(gammal tråd, jag vet, men var tvungen att kommentera)

Det var konstigt. Har själv sett dem tillverkas på plats i Moras fabrik. Det kanske är tvärtom! Börma köper av Mora.

Sanningen är nog den att blandarna är väldigt lika varandra. Det finns fler exempel.

:D

Johan Gunverth skrev:
(gammal tråd, jag vet, men var tvungen att kommentera)

Det var konstigt. Har själv sett dem tillverkas på plats i Moras fabrik. Det kanske är tvärtom! Börma köper av Mora.

:D
Svenska blandartillverkare gör genomgående fula saker, även om de håller. Danskar är kända för design, och INXX är så olikt Moras övriga sortiment så jag gissar att det i så fall är Börma som står för designen även om de tillverkas av Mora (på licens?).

Nä, man måste lämna det svenska om man vill ha snygga grejer. Och att alla rörisar bara vill jobba med FMM, Mora etc fick jag ett svar på häromdagen när jag var på Fredells och frågade om kvaliteten på Tapwell (då min röris inte ville ta i dem). Försäljaren sade att det är 10 års garanti på rörmokarens jobb, och då vill de vara säkra på att grejerna håller och att det finns reservdelar.

Såg denna vattenkranen på en restaurang.

Någon som vet vart man köper eller hur man bygger en egen?

Tänkte ha den utomhus till ett utomhuskök.

Med vänlig hälsning, MichaelOberg
Industriell stil vattenkran på restaurangbänk med fat för glas och bakgrundsinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.