Mora Inxx är en (dyr) kopia på Volablandaren som Arne Jacobsen ritade för 50 år sedan.
Mora Inxx är förresten bara omstämplade från danska Börma. www.borma.dk
Kolla in priserna på börma och vola på dessa danska e-shoppar så kommer ni boka första bästa plan till danmark för shopping:
http://www.evvs.dk/
http://www.lavprisvvs.dk/shop/default.asp
http://www.rabat-vvs.dk/
http://vvs-discount.butik.jubii.dk
http://vvs-online-handel.dk/shop/default.asp
Mora Inxx är förresten bara omstämplade från danska Börma. www.borma.dk
Kolla in priserna på börma och vola på dessa danska e-shoppar så kommer ni boka första bästa plan till danmark för shopping:
http://www.evvs.dk/
http://www.lavprisvvs.dk/shop/default.asp
http://www.rabat-vvs.dk/
http://vvs-discount.butik.jubii.dk
http://vvs-online-handel.dk/shop/default.asp
Det kan väl knappast vara samma röris vi använt?:KarlXII skrev:Enligt min röris är allt utom FM Mattson, Mora, Grohe, Damixa och Oras bara skit och skall undvikas.
Lite fyrkantigt kanske, men det är ändå erfarenheten som talar.
Jag fick rejält med skäll när jag ville att han skulle montera en fantastiskt snygg blandare från Bauhaus. Det var bara att åka tillbaka med den.![]()
Hej alla, intressant diskussion!
Min drömblandare är Vola som många andra "designblandare" grundar sina former på. Dom svenska blandarna fungerar väldigt bra men är ju väldigt tråkiga designmässigt.
Mora Inxx är nog en bra kompromiss mellan design o funktion...
Är det nån som bet vad en Vola blandare kostar?
Min drömblandare är Vola som många andra "designblandare" grundar sina former på. Dom svenska blandarna fungerar väldigt bra men är ju väldigt tråkiga designmässigt.
Mora Inxx är nog en bra kompromiss mellan design o funktion...
Är det nån som bet vad en Vola blandare kostar?
Vola är löjligt dyra som all VVS i Sverige. Jag köpte min KV1 köksarmatur i Danmark - http://www.evvs.dk. Tyvärr skickar de inte till Sverige utan man måste ha en kurir.
OBS att KV1 har ett mycket kort rör, så vi ska köpa ett förlängningsrör så man kan diska grytor i köket utan sull.
OBS att KV1 har ett mycket kort rör, så vi ska köpa ett förlängningsrör så man kan diska grytor i köket utan sull.
Hittade denna tråd för ett tag sedan när jag sökte på blandare. Hittade en massa länkar till Danmark - men tyckte det var lite krångligt att de inte skickade till Sverige.
Hittade dock sajten Blandare VVS Kranar Kran som fixar blandare från Tyskland. Hade inga FM eller Mora, men de flesta tyska kvalitétsblandare (Vola, Hansgrohe, Dornbracht etc) till kanonpriser om man jämför med Lindströms i Lomma och andra VVS-affärer.
Själv fick jag mina prylar utan problem efter 20 dagar.
Lycka till!
Hittade dock sajten Blandare VVS Kranar Kran som fixar blandare från Tyskland. Hade inga FM eller Mora, men de flesta tyska kvalitétsblandare (Vola, Hansgrohe, Dornbracht etc) till kanonpriser om man jämför med Lindströms i Lomma och andra VVS-affärer.
Själv fick jag mina prylar utan problem efter 20 dagar.
Lycka till!
Vi köpte en blandare från Noken till badrummet, om jag inte minns fel så fanns den även som köksblandare. Den kostade 3500:-, men blir man kär så blir man.
Dom har flera blandare som är riktigt snygga.
Noken Quatro
Välj kakel och klinker från Kakelpalatzet.
Dom har flera blandare som är riktigt snygga.
Noken Quatro
Välj kakel och klinker från Kakelpalatzet.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 178 inlägg
(gammal tråd, jag vet, men var tvungen att kommentera)Fasting65 skrev:
Det var konstigt. Har själv sett dem tillverkas på plats i Moras fabrik. Det kanske är tvärtom! Börma köper av Mora.
Sanningen är nog den att blandarna är väldigt lika varandra. Det finns fler exempel.
Svenska blandartillverkare gör genomgående fula saker, även om de håller. Danskar är kända för design, och INXX är så olikt Moras övriga sortiment så jag gissar att det i så fall är Börma som står för designen även om de tillverkas av Mora (på licens?).Johan Gunverth skrev:
Nä, man måste lämna det svenska om man vill ha snygga grejer. Och att alla rörisar bara vill jobba med FMM, Mora etc fick jag ett svar på häromdagen när jag var på Fredells och frågade om kvaliteten på Tapwell (då min röris inte ville ta i dem). Försäljaren sade att det är 10 års garanti på rörmokarens jobb, och då vill de vara säkra på att grejerna håller och att det finns reservdelar.
Klicka här för att svara
