Men hoppsan...

Säga vad man vill -men Stockholm har ju Slottet, Råsunda, Globen, Naturhistoriska, Kaknäs... snyggt eller fult, men absolut stort och dyrt! Och högt värderat!!! (På fler än ett sätt) ;D ;D ;D

8)

micke_011 skrev:
fniss..lite smågenerad sådär.. kan just se det framför mig. kul! eller..ehum..ursäkta, spårade ur där lite märker jag.
Heh, just då kunde jag hålla mig för skratt. Men och andra sidan så hade jag tittat på ett begagnat hus samma dag, för säkerhetsskull, så jag slängde fram de papprena på direkten.

Grejen är att jag tror att husförsäljaren blev mer lack än vad jag blev. Han trodde att de hade förhandlat sig fram till ett bra deal med ränterabatt med banken som skulle gälla alla deras kunder. Det gjorde det i och för sig också, men banken hade inte berättat det där om hur de värderade husen. Så nu stod han plötsligen där med ett avtal som var värdelöst eftersom även deras billigare hus ansågs vara alldeles för dyra för området.

BESKT skrev:
Angelica. Kolla med Lekebergs Sparbank i Fjugesta en av de få fristående Sparbankerna kvar. Mycket trevliga! Vi blev helt avsnoppade i vår bank som var just Handelsbanken i Örebro och har nu bytt.
Problemet för många större  banker är att beslutet om utlåning görs centralt i Sthlm med Sthlms perspektiv. Och ni kära Sthlmare får ursäkta, men vad vet ni om resten av Sverige egentligen... :P Ni förstår problematiken eller?

Jag tror inte Handelsbanken i Örebros kreditbeslut tas i Stockholm. Handelsbankens kontor jobbar och beslutar lokalt.
Vet dock att SBAB går på postnummer när de värderar hus och lägenheter.
Kan bli himla fel ibland !

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.