Nu finns det gott om träffar på Google för Canadiana 521.
Gick det bra med affären?
Nöjd med slungan?
 
Lånar tråden lite här. Jag har precis ärvt en stiga 521 fast utan förgasare. Försöker leta vad det ska vara för förgasare på den men svårt att hitta nån som vet? Passar en Tecumseh 632334A?
Någon som har en sprängskiss på maskinen också?
Mvh:)
 
Fått svar nu från stiga, Det är en Tecumseh 632107 förgasare som passar. Men har inget filter till den heller, nån som vet vart man kan få tag i ett sånt? Ska det sitta nån kåpa över förgasare och filter också?
 
Det är väl oftast ingen luftrenare på snöslungor. Inte på min Ariens med tecumseh iaf. Min förgasare höll inte inställningarna. Jag fick justera den i princip vid varje körning. Sökte på på EBay och vips var en förgasare beställd från en firma i Long Beach CA. Kom på en vecka. Kostade knappt 45 dollar med frakt. Bara att bulta dit och nu går sen som den ska. Var beredd på att Tecumseh-motorn låter och går som en stenkross. Se till att ha den full med olja hela tiden utan att överfylla så funkar den. /LOB
 
L lob skrev:
Det är väl oftast ingen luftrenare på snöslungor. Inte på min Ariens med tecumseh iaf. Min förgasare höll inte inställningarna. Jag fick justera den i princip vid varje körning. Sökte på på EBay och vips var en förgasare beställd från en firma i Long Beach CA. Kom på en vecka. Kostade knappt 45 dollar med frakt. Bara att bulta dit och nu går sen som den ska. Var beredd på att Tecumseh-motorn låter och går som en stenkross. Se till att ha den full med olja hela tiden utan att överfylla så funkar den. /LOB
Okej. Fått en förgasare på eBay nu dom såg fint ut! Men ska det inte även vara nån”fjäder” och så? Vart ska dom vara? Är det choke eller nått annat?
 
R robertsund skrev:
Okej. Fått en förgasare på eBay nu dom såg fint ut! Men ska det inte även vara nån”fjäder” och så? Vart ska dom vara? Är det choke eller nått annat?
Någon som vet måttet på sprinten mellan spjäll och varvtalsregulator armen?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.