Hej

Jag har en altandörr jag vill använda som entredörr på vintern (rödmarkerad) för att slippa skotta 30 m. Vad tycker ni jag ska göra för att skydda mot snöras?

• Altandörr på röd trähusfasad, rödmarkerad för att användas som vinterentredörr, omgiven av snöfri yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sätta ett snörasskydd på taket i samma system som pannorna. Taket ser ju hyfsat nytt ut så det lär ju inte vara något större problem att få dit ett skydd.

Rickard.
Bor du snöfattigt kan det räcka med att sätta upp ett gäng fästen på relativt kort cc mått bara över dörren medans om du bor snörikt är allt annat än två hela rader dömt att misslyckas.

Var ungefär i landet håller detta hus... hus (förlåt)

• Gilla
Plutus
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Bor du snöfattigt kan det räcka med att sätta upp ett gäng fästen på relativt kort cc mått bara över dörren medans om du bor snörikt är allt annat än två hela rader dömt att misslyckas.

Var ungefär i landet håller detta hus... hus (förlåt)
Stockholm

Vilket cc bör jag ha?

Det ut att vara rätt brant tak. Kollar du anvisningar från en tillverkare av räcken, ex Weland skulle jag tro att de ger cc1200 i takstol eller cc600 i råspont. Skulle även misstänka att de rekommenderar skydd för hela taket då det kan knäckas om du bara har en liten bit.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.