Hej!

Har platt, papptak. Ska man kanske upp och borsta av all snö som hamnat där de senaste dagarna eller pallar taket för det?
 
Det har väl inte kommit mer än ca 25 cm pudersnö i Stockholm, så tyngden borde inte vara något problem. Däremot är det kanske inte så bra med ett platt papptak när det väl börjar smälta - särskilt om det kanske fortfarande är fruset på sina ställen så att vatten blir stående i pölar på taket.
 
Är det verkligen helt platt? Inte 5 grader? Inte ens 3 grader? Oavsett så är taken med råge dimensionerade för att klara snölast. :)
 
...är det inte helt platt men det kallas väl för det. En liten lutning finns alltid. God jul!
 
Jag tippar på att det är större risk för skador och läckage om man är uppe och springer på taket än om snö i rimliga mängder får ligga kvar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.