Hej!

Vi ska bygga en "loungegrupp" till vårt trädäck. En hörngrupp med 2 stycken ihopsatta tresitssoffor och ett bord. Allt utav tryckimpregnerat virke, varav en del överblivet från altanbygget.

Jag har sett några få bilder på folk som byggt själva med gott resultat.

För att få en god komfort undrar jag hur djup soffan bör vara och hur brett sittutrymme per person.
Även ungefärlig vinkel på ryggstödet.

Någon som har erfarenhet från något liknande? Tänkte använda trallvirke till "ytan", men undrar lite över hur man bör bygga upp en stadig inre konstruktion.

Länk till ritning någon?

Tar tacksam emot tips :wow:
 
Någon som vet vilken dimension på virket till stommen av sofforna som är lämpligt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.