4 015 läst ·
12 svar
4k läst
12 svar
Snickerikurs II (Uppsala)
Ursäkta Mattias att jag lånar din rubrik men jag tänkte på en sak...
Flera studieförbund anordnar ju studiecirklar bara man är tillräckligt många (brukar ju oftast krävas 6-8 pers som minst).
Jag själv är sugen på att gå en grundkurs i möbelsnickeri men eftersom de inte erbjuder någon i Uppsala och jag tycker det är för knöligt att ta mig till Sthlm eller Arboga där det finns så tänkte jag helt enkelt slänga ut en blänkare här. I Uppsala finns det nämligen en gymnasieutbildning till möbelsnickare med lokaler och utrustning där det borde kunna gå att få kvällstid.
Så - hur många mer än mig är intresserade av att gå på kurs?
Om Ni skickar till mig lovar jag att ta vidare kontakt och undersöka möjligheterna.
Mvh
Almen
Flera studieförbund anordnar ju studiecirklar bara man är tillräckligt många (brukar ju oftast krävas 6-8 pers som minst).
Jag själv är sugen på att gå en grundkurs i möbelsnickeri men eftersom de inte erbjuder någon i Uppsala och jag tycker det är för knöligt att ta mig till Sthlm eller Arboga där det finns så tänkte jag helt enkelt slänga ut en blänkare här. I Uppsala finns det nämligen en gymnasieutbildning till möbelsnickare med lokaler och utrustning där det borde kunna gå att få kvällstid.
Så - hur många mer än mig är intresserade av att gå på kurs?
Om Ni skickar till mig lovar jag att ta vidare kontakt och undersöka möjligheterna.
Mvh
Almen
Medlem
· Västra Götaland
· 231 inlägg
Låna på du. Bra initiativ.
Vad krävs för att få ordna en kurs? Lärare och kursprogram?
Vad krävs för att få ordna en kurs? Lärare och kursprogram?
Mattias>> Tack för det.
Det som brukar krävas är faktiskt bara 6-8 pers och sedan brukar de olika stuideförbunden ordna det. Men det underlättar ju om man har en idé på lokal (vilket jag har) lärare (borde inte vara så svårt att få fram) och någon form av ide´vad man vill lära sig.
Injonil>> Du kan väl PM:a mig Dina kontaktuppgifter?
Mvh
/A.
Det som brukar krävas är faktiskt bara 6-8 pers och sedan brukar de olika stuideförbunden ordna det. Men det underlättar ju om man har en idé på lokal (vilket jag har) lärare (borde inte vara så svårt att få fram) och någon form av ide´vad man vill lära sig.
Injonil>> Du kan väl PM:a mig Dina kontaktuppgifter?
Mvh
/A.
Medlem
· Västra Götaland
· 231 inlägg
Den kursen jag gick hölls fre-sön vilket jag tyckte fungerde optimalt med tanke på att det är lättare att planera en långhelg än 6-8 vardagskvällar. Sen kan ställtiden och städtid ta värdefull tid. Så går det ordna så sikta på helg.
Klicka här för att svara