2 578 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Snett satta kakelplattor
Vi skall snart flytt in i nytt.
Vid en titt innan besiktning så såg vi att kaklet i badrummet inte var snyggt satt. Vid skarv klinkers vägg så satt plattorna lite snett, Någon klinker platta var kapad för mkt då hade man fyllt i med fog.
För att vara förberedd inför besiktning så skulel jag som är totalt lekman få lite tips om vad man kan begöra att de skall göra. Går det överhuvudtaget att ta bort enstaka kakel/ klinker platta för att sätta om?
Huset är ett bostadsrättshus så det är bostadsrättföreningen/byggaren som är beställare.
Vid en titt innan besiktning så såg vi att kaklet i badrummet inte var snyggt satt. Vid skarv klinkers vägg så satt plattorna lite snett, Någon klinker platta var kapad för mkt då hade man fyllt i med fog.
För att vara förberedd inför besiktning så skulel jag som är totalt lekman få lite tips om vad man kan begöra att de skall göra. Går det överhuvudtaget att ta bort enstaka kakel/ klinker platta för att sätta om?
Huset är ett bostadsrättshus så det är bostadsrättföreningen/byggaren som är beställare.
Det går att byta ut plattor, dock finns ju ingen garanti för att tätskiktet inte skadas eller rättare sagt hur mycket eller lite det skadas. Sitter plattan på ett ställe där den inte utsätts för mycket vatten är det nog genomförbart, annars tror jag tyvärr ni får leva med det, om det inte ser helt förjävligt ut.
Har för mig att en del plattor satt på inte så utsatta ställen.
Men betalar man 6--7 milj för något då vill man inte att det skall vara ett C-lag som gjort jobbet utan det skall vara perfekt när man flyttar in.
Någon som har förslag på lämplig kompensation om man aceppterar detta ?
Men betalar man 6--7 milj för något då vill man inte att det skall vara ett C-lag som gjort jobbet utan det skall vara perfekt när man flyttar in.
Någon som har förslag på lämplig kompensation om man aceppterar detta ?
Acceptera det inte! Pröjsar man 6-7 mille är väl det minsta man kan begära att plattsättaren har en tumstock och ett vattenpass??
Man upphör aldrig att förvånas, plattsättarutbildningen är antingen ett skämt eller ett ställe där man sätter alla obildbara!
Man upphör aldrig att förvånas, plattsättarutbildningen är antingen ett skämt eller ett ställe där man sätter alla obildbara!
Klicka här för att svara