Jag skulle inte börja räta på stiften på en Perilex. Risken är för stor att skapa dålig kontakt via utmattning och därmed brand. Köp en ny perilexpropp och montera dit. Vill du ha ett komplett sladdställ går det också bra. Obs dock på det rgba påpekar ovan att blå ledare sannolikt inte är nolla om en sådan finns. Koppla likadant som det är nu så blir det bra. Om du bara byter proppen ska du kolla typskylten på spisen där de olika inkopplingsalternativen är listade.
Klicka här för att svara

